Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

Bourjois blaast 160 kaarsjes uit!

Gezond.be
3 min read

In 2023 viert Bourjois haar 160-jarige jubileum waarbij vrolijkheid centraal staat. Het iconische cosmeticamerk deelt sinds 1863 het Parijse geheim van een elegante, ongedwongen schoonheid. Door de geschiedenis heen heeft het miljoenen vrouwen over de hele wereld geholpen om plezier te hebben met make-up en hun looks.

Nu het merk haar 17de decennium ingaat, wil Bourjois ‘merci’ zeggen tegen alle vrouwen omdat ze deel uitmaken van de vrolijke reis die begon in de theaters van Parijs en waaruit sindsdien tal van innovatieve primeurs zijn voortgekomen. Met de blik op de toekomst blijft het merk innoveren met vooruitstrevende producten, zintuiglijke texturen en ongelooflijke trendy kleuren.

Geïnspireerd door het ondefinieerbare ‘je-ne-sais-quoi’ van de Parisiennes, gelooft Bourjois dat schoonheid voor iedereen plezierig en toegankelijk moet zijn. Als een van de pionierende Franse fabrikanten van cosmetische producten heeft Bourjois een lange geschiedenis in het ontwikkelen van make-up van topkwaliteit; make-up die voor iedereen bereikbaar en fijn om te gebruiken is. Het geheim van de lange historie van het merk? Bourjois blijft trouw aan haar erfgoed terwijl het in lijn met de huidige tijd constant innoveert om speelse beautyervaringen te bieden die vrouwen helpen om zich elke dag fantastisch te voelen

Ter gelegenheid van 160 jaar aan make-upcreativiteit heeft Bourjois samengewerkt met de Franse illustratrice Camille Witt om speciale illustraties te creëren waar consumenten van kunnen genieten. Haar speelse illustratie van een roze Bourjois-gebouw met de Eiffeltoren op de achtergrond, het feestelijke vuurwerk in de lucht en de dansende figuren op het dak, geeft de vrolijke essentie van het merk fantastisch weer.

Als onderdeel van het 160-jarige feest werkt Bourjois samen met 16 toonaangevende social media influencers van over de hele wereld. Zij zullen met het thema ‘moments of joy’ inspirerende en hartverwarmende content creëren. Let op de hashtag Bourjoisjoyfullyparisian om hier ook zelf aan mee te doen.

Bourjois weetjes

  • De baanbrekende geschiedenis van Bourjois begon in 1863 toen de komiek Joseph Albert Ponsin make-upsticks creëerde met grappige namen als Jaloux (jaloers) en Amoureux (minnaars) voor de acteurs van de Parijse theaters.
  • Tegenwoordig hebben alle kleuren van Bourjois namen met een woordspeling, zoals Abracadabeige!, Coquelic’hot en Mauve-martre.
  • Java Rice Powder werd in 1879 gelanceerd en was, met wereldwijd 2 miljard verkochte doosjes per jaar, een instant hit.
  • De Bourjois blushes worden gebakken in een oven, net zoals macarons.
  • In 1928 introduceerde Bourjois het wereldberoemde parfum Soir de Paris, gecreëerd door Ernest Beaux, de ‘neus’ achter Chanel No.5. In 2022, bijna een eeuw later, wordt Mon Bourjois geïntroduceerd, een nieuw geurentrio ontworpen om vrouwen te laten glimlachen.
  • Bourjois helpt vrouwen al lang om voor zichzelf op te komen. In 1936 steunde Bourjois in een van de advertenties het stemrecht voor vrouwen, terwijl het voorstel op dat moment in het Franse parlement werd besproken.
Door Gezond.be

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Logo Gezond

Meest gedeeld

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…