Gewonden worden aan wal gebracht bij Lauwersoog.
Volledig scherm
PREMIUM
Gewonden worden aan wal gebracht bij Lauwersoog. © ANP / EPA

Als de eerste springers zwaargewond uit het water komen wordt duidelijk: dat schip is te hoog

Ze zitten als ratten in de val. Met de minuut ontstaat er meer rook en wordt het heter aan boord van het brandende vrachtschip Fremantle Highway. In overleg met de kustwacht besluit de kapitein dat zijn crew van boord mag springen. Dat besluit heeft fatale gevolgen. “Het is te hoog. Er zijn te veel gewonden.” Dit is de scheepsramp van minuut tot minuut.

55 reacties

  • Louise Maertens

    9 maanden geleden
    Alain Milh, je hebt volkomen gelijk. Maar deze soort schepen zijn verplicht uitgerust met een automatisch sprinklerblussysteem. En ja, wagens met fossiele brandstof gaan soms ook in brand maar deze zijn snel te blussen met dit systeem, tegenover elektrische wagens hebben sprinklers totaal geen nut, en brand zo een schip altijd volledig uit door de extreem hoge hitte.
  • Geert Tamsyn

    9 maanden geleden
    Klopt niet, Johan De Smet, verzekeringen weigeren dat niet, premies zijn ook niet hoger, en de VME kan ook geen EV of laadpalen in ondergrondse parkings verbieden.
  • birgit van de velde

    9 maanden geleden
    En maar blijven promoten en premies geven voor de enkelen die een elektrische wagen kunnen kopen
  • Diane Aerts

    9 maanden geleden
    Verboden elektrische wagens te parkeren bij andere wagens om schade aan onze dieseltjes te voorkomen. Verboden te parkeren in ondergrondse garages. Verzekering van elektrische auto’s in ondergrondse garages. Verzekering dubbel tot 3dubbel zo duur maken. Meer wegen tax aanrekenen Ze maken onze wegen sneller kapot. Elektrisch rommel nog enkel parkeren op uw eigen oprit en nergens anders. Ik blijf bij mijn oude trouwe dieseltje en de volgende is weer een dieseltje. Dank u Groenen voor deze ondinge
  • rudi swinnen

    9 maanden geleden
    Het kan toch niet zijn dat er geen touw van 30 m te vinden is op het schip waarmee de bemanning veilig tot aan het water kan afdalen ?