© credit

Brouwerij St.Bernardus investeert 14 miljoen euro in nieuwe bottelarij en toerisme

De West-Vlaamse brouwerij  St.Bernardus, gelegen in Watou, heeft veertien miljoen euro geïnvesteerd om de productie te verbeteren en toeristisch aantrekkelijker te zijn. Een toonbeeld van grote ambitie.

gjs
Bron: BELGA

Sinds de brouwerij in 1998 door Hans Depypere overgenomen werd, kwam er een nieuwe brouwzaal en steeg de productie van 8.000 naar liefst 50.000 hectoliter. Die vijftien miljoen flesjes vinden vandaag hun weg naar meer dan tachtig landen.

“Om te kunnen inspelen op de wereldwijde, groeiende vraag naar het  St.Bernardusbier moest worden geschakeld”, klinkt het. Dus kwam er een nieuwe bottelarij. De productiehal, goed voor een investering van twaalf miljoen euro, is nu bijna een jaar operationeel. “Dankzij de nieuwe bottelarij is het productieproces op verschillende vlakken verduurzaamd en de logistieke werking verder geïnnoveerd.” 

Nog eens twee miljoen euro werd geïnvesteerd aan de ontwikkeling van een toeristisch aanbod. Met de Brewery Tour laat de brouwerij bezoekers op hun eigen tempo het verhaal van St.Bernardus ontdekken. “De interactieve Brewery Tour verraadt een klein beetje onze stiekeme ambitie om toonaangevend te zijn in België als het gaat over trendsettende bezoekersconcepten binnen een brouwerijomgeving”, zegt zaakvoerder Julie Depypere. “We zijn misschien geen paters, maar toch lijkt St.Bernardus meer en meer op een bedevaartsoord die naam waardig.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer