Véronique Goossens, hoofdeconoom bij Belfius
Volledig scherm
Véronique Goossens, hoofdeconoom bij Belfius © VTM NIEUWS

Belfius reageert op test waarbij rijkere klanten eerder werden geholpen aan de telefoon: “Niet per se rijker, maar wel meer diensten”

In een reactie ontkent Belfius dat wie veel geld heeft en naar de klantendienst belt, ook eerder aan de beurt komt dan iemand die minder geld op de rekening heeft staan. Dat stelde onze onderzoekscel nochtans vast in een eigen steekproef. “Het gaat niet per se om rijke klanten, maar vooral om klanten die gebruikmaken van meerdere Belfius-diensten”, zegt Véronique Goossens, hoofdeconoom bij Belfius, in het Grote Gelddebat.

25 reacties

  • Marianne wauman

    7 maanden geleden
    Vroeger was alles gratis bij de banken, nu betaal je je blauw om van hun diensten gebruik te maken terwijl de banken GROTE WINSTEN maken maar hun klanten niets gunnen. Maar zoals overal de klantendienst is een lachertje, als klant ben je werkelijk een lastige klant en dat hebben ze liever niet
  • bob coene

    7 maanden geleden
    Voor een bank die we door de bankencrisis hebben geholpen zouden we toch iets professioneler commentaar mogen verwachten.
  • Patricia Lemoine

    7 maanden geleden
    Geen enkel mens met gezond verstand gelooft dit toch.
  • Thomas Vervoort

    7 maanden geleden
    Meer diensten, dus rijkere mensen in meeste geval. Ze geven het eigenlijk toe maar zoals een verkoper of spokesperson het toe geeft. Toegeven maar laten klinken alsof het niet is.
  • Luc van Buggenhout

    7 maanden geleden
    Zouden we ook nog iets van Unia horen? Discriminatie op grond van vermogen is toch verboden door de Antidiscriminatiewet?