© Instagram Matteo Simoni

Waarom Matteo Simoni aan een metershoge kraan bengelt boven Limburg: “Na een uur begon het pijn te doen”

Hasselt -

De afgelopen dagen werd een nieuwe promoclip ingeblikt voor Visit Limburg. Opnieuw met Matteo Simoni in de hoofdrol. Deze keer klieft hij door het bronsgroene zwerk.

Christof Rutten

“Matteo is al vijf jaar ambassadeur van onze provincie. Dit filmpje is het vierde waarin hij aan bod komt”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme. “Hij verpersoonlijkt perfect de identiteit van de Limburgers: joviaal, gedreven en openhartig. Voor onze volgende campagne willen we de Limburgse landschappen uitspelen. Hoe zie je die het best? Vanuit de lucht. Dus dachten we: we laten Matteo uit een vliegtuig springen. Alleen is dat allemaal niet zo makkelijk te shooten en dus hebben we dat gesimuleerd.”

Matteo Simoni postte beelden op zijn Instagramaccount hoe dat in zijn werk ging: hij bengelt aan enkele kabels, krijgt wind toegewuifd van een grote ventilator en hij spreidt zijn armen. Ondertussen legt een cameracrew van productiehuis Czar alles vast.

Zelf uit een vliegtuig springen, had de Hasseltse acteur - spoedig te zien in de film Wil - anders ook wel zien zitten. “Maar als ik alleen zou springen, had ik eerst nog maanden training moeten volgen. Dus hebben we het opgelost met kabels en ventilatoren. Wat het ook makkelijker maakt om close shots te maken natuurlijk. Nog een voordeel: ik kon gewone kleding dragen in plaats van zo’n springpak.”

(lees verder onder de Instagram-post)

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Tattoo

“Ik heb zo’n twee uur aan de kabels gehangen. Dat kan je vergelijken met een tattoo laten zetten: het eerste uur voel je dat niet, maar dan begint de pijn toch te komen. Maar ik vond het alweer heel fijn om te doen: ik ken de crew van Visit Limburg en die van Czar ondertussen heel goed. Naast ‘vliegen’ heb ik ook weer gezwommen, gefietst… Enfin, ik mag niet te veel verklappen, maar ik heb allerlei dingen gedaan die je in Limburg kan doen.”

Hij doet dat met overtuiging zegt hij. “Want ik denk écht dat Limburg de mooiste plek is en het meeste te bieden heeft. Ik heb er nooit over getwijfeld om aan deze campagnes mee te doen. En altijd dezelfde smoel, dat werkt. Zie ook de reclame van Gamma bijvoorbeeld, met het typetje Luc Wyns. Het belangrijkste is dat je er iets bij voelt, dat je als kijker denkt: hé, ik word hier gelukkig van. Dat heb je bij gewone reclame niet. Deze video’s zijn meer trailers van een film met een internationale uitstraling. Vanaf het eerste filmpje hebben we een toon gezet die erin slaagt dat gevoel van geluk over te brengen en proberen we dat elke keer opnieuw te doen.”

De opnames vonden de afgelopen dagen plaats op verschillende locaties. De clip zal vanaf maart 2024 te zien zijn. Uit onderzoek bleek dat de laatste clip van Visit Limburg met Matteo Simoni 34% van alle Vlamingen kon bereiken.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Lees meer