Van links naar rechts: Jumbo-Vismabaas Richard Plugge, Soudal Quick-Stepbaas Patrick Lefevere en analist Jan Bakelants.
Volledig scherm
PREMIUM
Van links naar rechts: Jumbo-Vismabaas Richard Plugge, Soudal Quick-Stepbaas Patrick Lefevere en analist Jan Bakelants. © Photo News / Bob Reijnders / Photo News

Analist Jan Bakelants vindt potentiële fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step “fout”: "Er moet een veto gesteld worden”

Analist Jan Bakelants is verrast door het nieuws over een mogelijke overname van Soudal Quick-Step door Richard Plugge, de grote baas van het huidige Jumbo-Visma. Veel is fout aan dit verhaal, vindt Bakelants, te beginnen bij de timing. “Als het nu gebeurt, moet daar een veto tegen worden gesteld. Zo zou een sterke bond het doen.”

15 reacties

  • Patrick Maes

    7 maanden geleden
    Dit is een 100% zakelijk business plan ! Onderschat Richard Plugge niet , ik begrijp die kerel zeer goed . Dat hij die fusie er op deze moment probeert door te duwen is on onderdeel van zijn zakelijk inzicht ! Denkt Jan da de ploegen met het grote geld dit niet zouden doen ? Probleem is dat ze hier niet bij stil gestaan hebben en duidelijk in snelheid gepakt zijn .
  • Marco brilmans

    7 maanden geleden
    Ik denk dat er al teveel gespeculeerd word. Ik sluit me wel aan bij Jan.. ALS er zulke fusie komt moet de bond duidelijke richtlijnen stellen. Men moet een plan op tafel hebben waar alle renners bij betrokken zijn en ook tevreden mee kunnen zijn. Je kan niet fuseren en de helft van een ploeg op straat zetten, zonder boe of ba. Hier moet een duidelijk en gekadreerd actieplan voor zijn.
  • monique bolen

    7 maanden geleden
    In deze stel ik vast dat de heer Plugge tot op heden geen geldschieter heeft en het op een andere manier probeert aan centen te komen met alle volgen van dien.
  • Jan Gijsen

    7 maanden geleden
    Als er een superploeg komt met een rennerspotentieel dat in alle klassiekers en rondes de eerste 3 plaatsen zal rijden , dan wordt de koers op een andere manier spannend : wat zijn de afspraken binnen de ploeg om 1, 2 en 3 te worden.
  • Marcus Camps

    7 maanden geleden
    Het valt allemaal nog te bezien welke licentie er vrij komt. Die van JV of die van QS ? Belgische sponsors en een Noorse sponsor, maar wel een Nederlandse ploeg? Is lang niet zeker. Fiscaal gezien zal het uitgemaakt worden, en dan is de kans niet groot dat het een Nederlandse ploeg wordt. Die einde contract zijn wisten het in feite al. De anderen die weg moeten blijven betaald, maar ze moeten wel kunnen blijven koersen ergens in een overgangsploeg anders is de schadevergoeding niet te overzien.