Ombudsman Energie Eric Houtman en Laura Clays, woordvoerder Testaankoop.
Volledig scherm
PREMIUM
Ombudsman Energie Eric Houtman en Laura Clays, woordvoerder Testaankoop. © Getty Images / Photonews / ID/ Hatim Kaghat

“Een ganse winter bij 19 graden, maar een gasfactuur van 8.764 euro!”: tientallen Luminus-klanten krijgen shock te verduren bij jaarafrekening

Elke maand braaf het vaste voorschotbedrag voor energie betalen, en bij de jaarafrekening tóch 10.000 euro moeten opleggen. Het overkwam tientallen Luminus-klanten. De leverancier liet hen een jaar lang gewoon met het duurste energiecontract ooit zitten, hekelen Testaankoop en de ombudsman Energie. “Achteraf gezien blijkt dit inderdaad niet de meest voordelige keuze”, aldus Luminus. Maar krijgen de betrokkenen hun geld ook terug? En hoe veilig is een vast contract nu?

109 reacties

  • Sonia Van Mulders

    6 maanden geleden
    luminus de slechtste energie leverancier ooit. Zouden ook dringend moeten investeren in hun klanten dienst. Als het gelukt om iemand aan de lijn te krijgen is steeds hun antwoord #wij kijken het na en laten je iets weten# maar je krijgt nooit een antwoord. Ik ben alvast opgestapt
  • Nico Claesen

    6 maanden geleden
    Altijd opletten met die afzetters. Steeds je vorige afrekening er bij halen. Controleer of de beginmeterstand overeenstemt met de eindmeterstand van je vorige afrekening. Ze durven daar nog al eens flink foefelen. Foutje, vergissing, meer uitleg geven ze niet, maar het is wel mooi in hun voordeel en als je niet goed nakijkt betaal je stukken van je verbruik dubbel.
  • ludovic Bruninx

    6 maanden geleden
    Iedereen weg bij Luminus en ze zullen hun tarieven lager zetten! Ben zelf weg bij Luminus. Luminus is specialist in het voorstellen van duurdste tarief en het vragen van hoger voorschotten. Men kan zogezegt het voorschot in hun App aanpassen maar niet onder een bepaalde bedrag. Puur bedrog!
  • Arthur Van der Vieren

    7 maanden geleden
    Het zijn gewoon geldwolven . Dik verdienen en de aandeelhouders spijzen .Waarom word aan deze diefstal , want dat is het , niets gedaan ? Ik hou mijn hart al vast voor mijn afrekening . Want hier ook de verwarming op 19 ° met nieuwe Atag ketel en dikke truien aan s'avonds en een deken . Ben benieuwd .
  • Marijke verheyen

    7 maanden geleden
    Wij hebben hetzelfde probleem met luminus ! 6500 euro bijbetalen ondanks normaal verbruik. Reeds klacht ingediend bij luminus alsook bij de ombudsdienst. Tot op heden zonder oplossing. Help aub !!