© Shutterstock

Speelgoedmerk ‘Maxi Toys’ verdwijnt in België en wordt ‘King Jouet’

Het merk Maxi Toys verdwijnt in België. De 22 speelgoedwinkels in ons land, waarvan het overgrote deel in Brussel en Wallonië, krijgen de naam van het Franse moederbedrijf: King Jouet.

jvh
Bron: BELGA

De rebranding gaat gepaard met een investering van 10,7 miljoen euro, staat donderdag in een persbericht. Dat geld gaat naar de naamsverandering en herinrichting van de Belgische verkooppunten, reclamecampagnes en naar goederenvoorraden. De bedoeling is om de volgende jaren nog meer te investeren en bijkomende winkels te openen, a rato van één à twee per jaar.

“De doelstelling van het merk met het leeuwenhoofd is het potentieel van de Belgische markt ontwikkelen en de omzet stimuleren”, klinkt het. De speelgoedsector kampt dan wel met hevige concurrentie van e-commerce, toch gelooft King Jouet in zijn potentieel. “Met de transformatiestrategie willen we nog beter aan de verwachtingen van de klant voldoen. Concreet willen we de overgenomen winkels wapenen met kennis en vaardigheden, dankzij teams die zich lokaal kunnen aanpassen.” De vernieuwde King Jouet-winkels zullen ook een loyaliteitssysteem en een online platform aanbieden. De bedoeling is om internationale merken en mid- en high-end producten aan te bieden tegen betaalbare prijzen, klinkt het. Men wil de omzet jaarlijks met 5 à 10 procent laten groeien, en zijn marktaandeel vergroten.

King Jouet nam de Belgische Maxi Toys-winkels over in 2020, voor 2,5 miljoen euro. Ook in Frankrijk en Zwitserland werden tientallen speelgoedwinkels van het noodlijdende merk overgenomen. In België bleef de merknaam de voorbije jaren onveranderd, terwijl de Zwitserse winkels wel al een naamsverandering en transformatie ondergingen. De directie verwijst naar dat succes voor de Belgen.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer