© Leen Van de Sande

Website en app De Lijn kampen met technisch probleem: “Hopelijk snel opgelost”

Wie zondag de routeplanner op de website of in de app van De Lijn tracht te gebruiken, krijgt daar mogelijk te maken met een technisch probleem. “Het is niet op elk toestel zo, maar we bekijken het en proberen het zo snel mogelijk op te lossen”, klinkt het.

gjs

Geef je een route in de routeplanner in, dan krijg je niet zelden suggesties van ritten die al enkele uren voorbij zijn. Dat is niet bij iedereen zo, meldt De Lijn, “maar er is inderdaad bij sommigen een technisch probleem”. Mogelijk heeft dat te maken met de verandering van winter- naar zomeruur, al is dat niet duidelijk. “We gaan dat achteraf pas kunnen analyseren, zodra het opgelost is.”

De IT-diensten van De Lijn zijn in de weer om het op te lossen. “En we hopen dat het snel opgelost zal zijn, zodat alles klopt voor de vele mensen die maandag gaan werken.” Intussen heeft de vervoersorganisatie dit tekstje op haar website gezet: “We ondervinden momenteel enkele technische problemen met onze routeplanner. De uren in de routeplanner zijn niet correct voor alle bussen of trams op de app of website. Op de haltes en lijnen pagina’s zijn de uren wel correct. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer