Twee jonge ondernemers brengen luxehorlogemerk Parterra op de markt: “Crowdfunding moet ons lanceren”

Twee jonge Vlaamse ondernemers, Lander Van der Auwera en Nickolas De Beule, startten Parterra, een luxemerk met sportieve horloges. Dat is geen alledaags verhaal, en daarom was Business AM benieuwd hoe de twee hun idee vorm gaven. De Beule legt het uit in een interview.


Beluister hier het volledige interview met Nickolas De Beule:


  • De Beule licht het merk toe: “Parterra wil de combinatie maken tussen Zwitserse kwaliteit en het avontuur. We zijn heel avontuurlijke personen. Ons doel is dan ook om Zwitserse horloges op de markt te brengen, maar die toch bereikbaar te houden voor een breder en internationaal publiek.”
  • “Het centrale idee achter onze eerste collectie is dat je de horloges in elke setting moet kunnen dragen, gaande van een formele meeting tot een heel avontuurlijke reis. En dit kan omdat de horloges enerzijds gemaakt zijn van titanium, wat enorm licht en comfortabel is. Anderzijds worden ze geproduceerd in Zwitserland, wat de precisie en vakmanschap garandeert.”

Moeilijker proces

  • “We hadden twee ideeën. Ofwel gingen we voor een eenvoudiger design gemaakt van standaard materialen zoals staal, ofwel kiezen we een meer complex design waar we zelf volledig achter staan. Het is moeilijker om mensen te vinden die kunnen werken met hogere kwaliteitsmaterialen.”
  • “Het designproces zelf was ook moeilijk. We hebben vijftig prototypes moeten maken voor het ontwerp geperfectioneerd was en het er allemaal uitzag en werkte zoals we zelf wilden.”
  • Kwaliteit betekent ook hogere productiekosten. De Beule: “Het is veel praten met veel fabrieken en kijken wie de beste kwaliteit voor de prijs levert. We zijn uiteindelijk op drie grote partners gestoten die ons begeleiden in dat proces en die de kwaliteit kunnen garanderen.”

De prijs voor een Parterra-horloge

  • “We willen een crowdfundingcampagne lanceren op het Amerikaanse platform Kickstarter, waar mensen hun horloge kunnen reserveren. Zo hopen we genoeg op te halen om onze eerste collectie te kunnen lanceren.”
  • De Beule haalt aan dat de horloges van Parterra tijdens de campagne rond de 2.000 euro zullen kosten. Op de website valt te lezen dat de retailprijs voor de verschillende modellen 3.500 euro is.

(nd)

Meer