(Links) Pharrell Williams bracht een kanariegele handtas mee naar de Parijse modeweek in juni. (Rechts) Sinds basketters als Lebron James ermee rondlopen, weten we dat één zo’n handtas te koop is voor 1.000.000 dollar.
Volledig scherm
PREMIUM
(Links) Pharrell Williams bracht een kanariegele handtas mee naar de Parijse modeweek in juni. (Rechts) Sinds basketters als Lebron James ermee rondlopen, weten we dat één zo’n handtas te koop is voor 1.000.000 dollar. © Getty Images / Courtesy of Louis Vuitton

Louis Vuitton-handtas van 1 miljoen. “De topmerken mikken nu op de rijkste 1% van hun klanten. Wij, de rest, moeten het stellen met parfum of lippenstift”

Voor de prijs van een villa is er u nu ook ... een handtas. Het prijskaartje van 1 miljoen dollar (920.000 euro) aan de riempjes van de Millionaire Speedy Bag van Louis Vuitton is meer dan een buitensporigheidje. Het is een teken van de tijd. Luxemerken mikken niet meer op de 5 procent rijksten, maar op 1 procent allerrijksten. “De ongelijkheid in de wereld neemt toe. Die polarisering zie je ook in de mode-industrie terug”, zegt prof. Annick Schramme (UA).

28 reacties

  • Luc Verbeek

    5 maanden geleden
    tja , als zgn. designerspul de plaats inneemt van de ontbrekende of slapende intelligentie doen ze maar . Telkens een goede reden dat ik ze eens goed uitlach . hahaha 😂
  • Marie Rose Van der Haeghen

    5 maanden geleden
    Alles is waard wat de zot er voor wil geven .
  • willy vangeel

    5 maanden geleden
    Je kan rijk zijn en gelijktijdig arm van geest.
  • Eric Servaes

    5 maanden geleden
    Luxemerken verkopen niet aan rijke mensen, zij verkopen aan mensen die zich als rijk willen voordoen.
  • Linda Wellekens

    5 maanden geleden
    Belachelijk :-D