Van de 258 gevaarlijke punten op de nieuwe dynamische lijst met gevaarlijke punten in het verkeer zijn er intussen 108 aangepakt, meldt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld).
Volledig scherm
Van de 258 gevaarlijke punten op de nieuwe dynamische lijst met gevaarlijke punten in het verkeer zijn er intussen 108 aangepakt, meldt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). © Karolien Coenen / BELGA

Minister: “Voor 70 procent van gevaarlijke punten in het verkeer is oplossing in zicht”

Van de 258 gevaarlijke punten op de nieuwe dynamische lijst met gevaarlijke punten in het verkeer zijn er intussen 108 aangepakt. Voor 76 van de resterende 150 punten is er een oplossing in zicht. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld) woensdag.

26 reacties

  • Ferdinand Nuyts

    5 maanden geleden
    "Oplossing in zicht" veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven.
  • Cris Verwilligen

    5 maanden geleden
    eerst eens beginnen met de weggebruikers te scheiden en terug een vaste plek in het verkeer te geven. verder verstand gebruiken en beginnen met onderhoud zodat iedereen veilig is en daarna eens alles efficienter maken.
  • yvo mast

    5 maanden geleden
    Bussen laten stoppen naast de rijweg in plaats van op de rijweg. Op sommige plaatsen doen ze het omgekeerd. Begrijpen wie kan, en dan spreekt men van veiligheid. Laat ook de fietsers nu eens niet volledig int zwart rondrijden en verplichten om 10% mini un flujo te dragen (zeker de wielertoeristen ). En tot slot, alle wagens verplichten hun lichten aan te steken als de zon niet schijnt en zeker bij regen of mist.
  • Marc Van der Vloedt

    5 maanden geleden
    Oplaadpalen in een bocht (Destelbergen). Bushaltes na een bocht. Fietssuggestiestroken, langs beide kanten van de weg, zo breed dat ze elkaar bijna raken.(verfleverancier zal goed zijn kost verdienen). Veranderde verkeerssituatie niet of nauwelijks aangegeven, uit gewoonte rijden (z/w)e verder als voorheen. Verkeer rechts, zij baan, krijgt groen licht terwijl rechts afdraaiende auto's van de hoofdweg, ook groen licht krijgen, waar vroeger dubbele rijstrook diende om rechtdoor te rijden.
  • Paul Verbeeck

    5 maanden geleden
    Oplossing in zicht wil niet zeggen dat deze er komt , verkiezingen in aantocht en dan moeten ze goed nieuws melden .