Cynthia Van der Linden, ombudsvrouw NMBS.
Volledig scherm
PREMIUM
Cynthia Van der Linden, ombudsvrouw NMBS. © ID/ Jonas Roosens

EXCLUSIEF. Het regent klachten over NMBS: “Opeengepropt zitten als in een beestenwagon, plezant is dat allerminst”

Ombudsrail, de ombudsdienst voor het spoor, wordt dit jaar bedolven onder klachten van misnoegde pendelaars. Zo steeg het aantal klachten over vertraagde en afgeschafte treinen met 34 procent. De NMBS is zich bewust van het probleem: “Dit moet absoluut beter”, zegt de ombudsvrouw in een exclusief interview met onze redactie. Maar hoe erg is het écht gesteld met ons spoor? En hoe gaat NMBS de problemen aanpakken?

88 reacties

  • Eric Noels

    4 maanden geleden
    De NMBS moet eerst leren wandelen alvorens te willen lopen. In 2023 nam ik 400 treinen tss Brussel en mijn thuishaven, van die 400 kwamen er slechts 10 op tijd toe volgens de aankondiging. Die 80% in het artikel is m.a.w nog veel te positief, in werkelijkheid komt maar 2,5% op tijd toe van de treinen, dat zijn de feiten.
  • Eddy Roofthooft

    5 maanden geleden
    Privatiseren is de oplossing .Politiek buiten.
  • Natalie Sacré

    5 maanden geleden
    Ik zit de laatste tijd altijd op een trein van 3 wagons ipv 9 wagons... Maar hij rijdt he ... :-D
  • Bert Van Branden

    5 maanden geleden
    Het enige wat zeker is bij de NMBS is hun klokvaste dagelijkse vertragingen en gijzelen van hun klanten. Welkom in België!
  • Davy Van gool

    5 maanden geleden
    Ze moeten mschn de ceo wat meer betalen .dat zal al veel oplossen denk ik ,:)