Bezorger Sint-Niklaas.© Het Nieuwsblad

Bpost-koerier toont voetbaltalent... met breekbaar pakketje: “Het wordt stilaan wekelijkse kost”

Sint-Niklaas -

Een koerier van postbedrijf Bpost heeft op een nogal onorthodoxe manier een pakketje afgeleverd aan het Sint-Niklase Fietspaleis in de Bellestraat. Op beelden is te zien hoe hij het breekbare pakketje laat vallen en het vervolgens met een gerichte trap enkele meters vooruit schuift. “Zulke toestanden zijn inmiddels schering en inslag geworden ”, reageert zaakvoerster Shirley Clarke.

Yannick Joos

Een van de klanten van het Fietspaleis in de Bellestraat sprak zaakvoerster Shirley aan over een pakketje dat voor de deur lag. “Dat vonden we al raar, want er was niet aangebeld en niemand van ons team had iets moeten ondertekenen. Normaal gezien is dat nochtans wel de bedoeling bij de levering van zo’n pakketje in onze zaak”, vertelt Shirley.

“Toen ik de beelden van de bewakingscamera’s ging bekijken, werd mijn vrees al snel waarheid en zag ik hoe de koerier zo druk bezig was met zijn gsm dat hij zelfs de speciale bel voor leveranciers naast zich niet eens heeft opgemerkt. De manier waarop hij het pakketje achterliet, vinden we op z’n zachtst gezegd niet oké.”

Op de beelden is te zien hoe de Bpost-koerier het pakketje laat vallen en het vervolgens met zijn voet voorbij de deur schuift. “Er hing een duidelijke sticker met daarop fragile(breekbaar, red.) op de doos, maar daar had de koerier duidelijk geen oog voor”, zegt Shirley.

Man geïdentificeerd

“Er zaten displays voor elektrische fietsen in die de val gelukkig hebben overleefd, maar dit is voor ons een brug te ver. Het is stilaan wekelijkse kost aan het worden. Vooral in het weekend is aanbellen vaak al te veel gevraagd en worden we regelmatig getrakteerd op een middenvinger. Het contrast met hun vriendelijke, goedlachse collega’s die in de loop van de week langskomen, kan niet groter zijn. We hopen dat deze koerier zijn voetbaltalent toont op een voetbalveld en niet langer op breekbare pakketjes.”

Bij Bpost betreuren ze het incident en bekijken ze het voorval intern verder. “We hebben de persoon in kwestie geïdentificeerd en hem en zijn opdrachtgever daarover aangesproken”, aldus woordvoerder Veerle Van Mierlo. “Dit is niet de manier waarop Bpost werkt en kan voor ons niet door de beugel. We willen ons dan ook excuseren ten opzichte van Fietspaleis en kijken er op toe dat dit niet meer voorvalt.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER Uitgelicht