De studentenafdeling van PVDA heeft maar liefst 100.000 euro aan advertentie-uitgaven sinds 2019.
Volledig scherm
De studentenafdeling van PVDA heeft maar liefst 100.000 euro aan advertentie-uitgaven sinds 2019. © Veto / Facebook Comac Studenten

Ook jongerenpartijen pompen enorm veel geld in online advertenties (en deze partij steekt er met kop en schouders boven uit)

Politieke partijen geven al jarenlang recordbedragen uit aan advertenties op sociale media, maar ook hun jongerenafdelingen zetten zwaar in op online advertenties. Dat blijkt uit een analyse van de Leuvense studentenkrant ‘Veto’. Sinds de verkiezingen van 2019 gaven de Vlaamse jongerenpartijen al 140.000 euro uit op Facebook en Instagram, met PVDA en Vlaams Belang op kop.

12 reacties

  • ruddy claerhout

    5 maanden geleden
    Partij finaciering afschaffen, en ze betalen volgens geleverde werk. In de prive is dit toch ook zo ? Belonen als ze goed gewerkt hebben! Niet ervoor !
  • viaene philippe

    5 maanden geleden
    Wat een snert politiek … en wij maar betalen.
  • Renée Schietekat

    5 maanden geleden
    De beste producten zijn de producten die zichzelf niet moeten aanprijzen. tenslotte zijn het de burgers die hun advertenties betalen.
  • Eric De Baeremaeker

    5 maanden geleden
    Niet schieten op de jongeren maar op de partijfinanciering. Ze hebben allemaal veel te veel geld uit de partijfinanciering die ze zichzelf toe-eigenen , dat is het probleem ze weten niet wat mee gedaan .
  • Kristine Delacourt

    5 maanden geleden
    Waar haalt PVDA dat geld?