© RR

Kerstaankopen Wijnegem shoppingcenter tijdlang gehinderd door panne Proximus: weer elektronische betalingen mogelijk

Wijnegem -

In de meerderheid van de winkels van Wijnegem Shop Eat Enjoy kon dinsdagnamiddag en -avond niet elektronisch betaald worden. Een pad in de korf van heel wat klanten en uitbaters. “Een panne bij Proximus ligt aan de oorzaak van dit ongemak”, aldus manager Katrien Geysen. Ondertussen is de panne verholpen. Ook vijfhonderd woningen in Wijnegem en Wommelgem werden getroffen door de panne.

Sinds begin dinsdagnamiddag werden een vijfhondertal Proximus-klanten in Wijnegem en Wommelgem getroffen door een panne. “Verschillende kabels zijn beschadigd geraakt bij wegenwerken op het grondgebied Wommelgem”, zegt Fabrice Gansbeke, woordvoerder van Proximus. “Een vijfhonderdtal residentiële klanten in de twee gemeenten werden erdoor getroffen. Ook een twintigtal professionele klanten, waaronder winkels in Wijnegem Shop Eat Enjoy, ondervonden problemen.”

Meerdere ploegen van Proximus kwamen ter plaatse. “Onze mensen hebben tot 2 uur vannacht doorgewerkt om de beschadigde kabels te herstellen. Sindsdien is het netwerk opnieuw volledig up and running”, aldus Gansbeke woensdagmorgen.

Problemen bancontact

“Met boodschappen aan de etalages werden bezoekers op de hoogte gebracht van de beperking”, zegt Katrien Geysen, manager van het shoppingcenter. “Blijkbaar werd er bij wegwerkzaamheden in Antwerpen een belangrijke kabel doorgesneden. Wie aangesloten is via Telenet of andere providers kon doorwerken. Wie aangewezen is op Proximus, had pech.”

De winkels bleven open, maar uiteraard zal dinsdag geen recordomzet gedraaid zijn. Zelfs betalen met cash geld lukte niet op heel wat plaatsen, waaronder de Lego-winkel. Ook kledingzaak H&M was één van de getroffen winkels.(jaa, nelo)

© RR

© RR

 

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER Meest gelezen