Snel en makkelijk van operator veranderen via Easy Switch? Telenet maakt het klanten juist moeilijk, zo vernam onze HLN-consumentenexperte Safia Yachou.
Volledig scherm
PREMIUM
Snel en makkelijk van operator veranderen via Easy Switch? Telenet maakt het klanten juist moeilijk, zo vernam onze HLN-consumentenexperte Safia Yachou. © BELGA/BELPRESS

Telenet krijgt hoogste boete ooit van telecomwaakhond: “Ze maken het klanten moeilijker om van operator te veranderen”

Telecomregulator BIPT legt Telenet een boete van 1 miljoen euro op, omdat die de wetgeving rond Easy Switch - waarmee je makkelijk van operator zou moeten kunnen veranderen - niet correct naleeft. Onderzoek van onze HLN-consumentenexperte Safia Yachou bracht aan het licht dat Telenet het de klanten juist moeilijk maakt. “Het aantal klachten is verdubbeld”, beaamt de ombudsman. Maar waar loopt het juist mis? En kan de operator nu ook beboet worden voor de aanslepende IT-problemen?

70 reacties

  • Maria Van den broeck

    4 maanden geleden
    Wij zijn al van juni overgestapt naar Proximus en Telenet stuurt nog altijd rekeningen terwijl wij 76 euro moeten terug krijgen
  • John Stahl

    4 maanden geleden
    Is dat om te lachen? In 2022 hadden ze een netto winst van bijna 1 Miljard Euro. Maar nu ze volledig van de beurs zijn zal het moelijker worden om nog concrete cijfers op te vragen.
  • jan boden

    4 maanden geleden
    Met 2 miljoen klanten is dat met een halve € per klant direct opgelost.
  • birgit van de velde

    4 maanden geleden
    Lap, telenet klanten hun abonnement zal nog ne keer duurder worden.
  • Jo Schok

    4 maanden geleden
    Deze boete is zeer nadelig voor de klanten, want dit wordt doorgerekend als operationele kost! Een betere boete was in aandelen betalen of via verplichte vermindering product prijs aan klanten!