Van links naar rechts: Peggy en dochter Otte uit Schoten, Marc uit Steenokkerzeel en Auke uit Wervik.
Volledig scherm
PREMIUM
Van links naar rechts: Peggy en dochter Otte uit Schoten, Marc uit Steenokkerzeel en Auke uit Wervik. © Photonews / Joel Hoylaerts / Photo News / ID/ Sander Buyck

Deze HLN-lezers delen hun horrorscenario’s over nieuw vervoersplan De Lijn: “Straks zijn we nog sneller al joggend”

Scholieren, reizigers die naar hun werk pendelen, gepensioneerden, minder mobiele mensen en personen met een handicap: allen voelen zich in de steek gelaten door het nieuwe vervoersplan dat De Lijn zaterdag uitrolt. De voorbije dagen en uren werd onze redactie overstélpt met reacties via onze tiplijn 4040. “Ik heb een dochter met het syndroom van Down. Ik ben een gescheiden, alleenstaande mama die voltijds werkt. En nu van de ene op de andere dag in de steek gelaten.”

42 reacties

  • Michel Geeraerts

    4 maanden geleden
    Vroeger namen we dagelijks bus 9 van bij ons naar mariakerke-post, zowat 1,5 km verder, 5 min rijden. De toer met bus 9 werd afgeschaft. Als je nu naar Mariakerke post wil rijden en dit ingeeft in hoppin, is er ofwel geen oplossing, ofwel een bustoer, na een wandeling van 26 min welteverstaan, via Drongen Luchteren, Technologiepark Zwijnaarde via Sint Pietersstation met bus 9b naar Wondelgem, die na 1,5 u reistijd aan Mariakerke post aankomt....5 min worden bijna 2u.
  • Dirk Van Den Bossche

    4 maanden geleden
    Deze morgen geprobeerd welke halte ik kan nemen via routeplanner. Lukt niet want de boodschap is : Oeps technisch probleem , probeer het later eens opnieuw.Hopelijk in orde tegen maandag als de schoolgaande jeugd de bus wil nemen.
  • Vardan Mnatsakanyan

    4 maanden geleden
    Enkel en alleen zelfrijdende bussen kunnen den redding zijn voor De Lijn. Dan kan men personeel inzetten op vaste drukke lijnen en actieve bussen naar plekken laten rijden waar weinig vraag maar geklaag is. Aangezien langs aandere kant veel geklaagd wordt van vakbonden overmoeide personeel en cetra.
  • Marc Nieman

    4 maanden geleden
    Niet alleen laat die onbekwame De Lijn -leiding de mensen in de kou staan, trams en bustijden worden zeer dikwijls niet gerespecteerd en hun app is zo onduidelijk als maar mogelijk is ! Zijn er dan geen bekwame verantwoordelijken met zin voor modern management bij De Lijn?
  • Jaak Casteleyn

    4 maanden geleden
    Noem nú eens een zaak die goed draait in het NVA Vlaanderen, of toch… de subsidies en toegevingen aan de grote bedrijven en salariswagens ook weer in het voordeel van diezelfde bedrijven. Openbaar vervoer, wat is dat?