Sofie verhuurde een woning via een sociale woonmaatschappij.
Volledig scherm
PREMIUM
Sofie verhuurde een woning via een sociale woonmaatschappij. © ID/ Kris Van Exel / RV

Sofie wilde ‘zorgeloos' verhuren via woonmaatschappij. 3 jaar later is haar pand onbewoonbaar: “Ik wil nóóit nog iets verhuren”

Sofie* (47) uit Hove is radeloos, een huurder heeft haar appartement compleet verwoest. Nochtans verhuurt ze via een woonmaatschappij, die eventuele schade van huurders belooft te herstellen. Maar volgens Sofie laat het bedrijf weinig van zich horen, en ze vreest dat de tienduizenden euro’s aan herstellingen voor haar rekening zullen zijn. Een scenario dat wel vaker voorkomt, hekelt de Verenigde Eigenaars.

98 reacties

  • José Lippens

    4 maanden geleden
    Zowel bij huurders als verhuurders zijn er schandalige feiten. Maar heel veel huurders vergeten dat ze ook alles binnen het pand moeten onderhouden alsook de toestellen. Als het niet goed is moeten ze het niet huren toch ook met hun ogen open
  • Alex Tas

    4 maanden geleden
    alleen al om die miserie te verkopen zou ik nooit verhuren ... je kan er enkel aan verdienen als je goede huurders hebt.
  • José Lippens

    4 maanden geleden
    De rotte appels zitten langs beide zijden, huurder en verhuurder. Onderhoud van een woning is blijkbaar niet meer van deze tijd. Binnenzijde is voor de huurder.
  • Jacques Henkens

    4 maanden geleden
    De zoon heeft het ook voorgehad, tot zelfs klein brandje,en alles zelf mogen bekostigen ,bij ons dus nooit meer.
  • Rudi maerevoet

    4 maanden geleden
    Je moet als verhuurder ook je plichten nakomen en defecten laten maken. Verhuren is niet enkel elke maand de huur opstrijken zoals er een hoop denken.