Illustratiebeeld
Volledig scherm
Illustratiebeeld © NurPhoto via Getty Images

“Op een dag werd DPD eindelijk opgedoekt en iedereen was blij”: chatbot DPD offline nadat hij eigen bedrijf beledigt

De Britse afdeling van bezorgdienst DPD schakelde de kunstmatige intelligentie (AI)-functie van de chatbot op hun website uit. Dit gebeurde nadat een ontevreden klant, Ashley Beauchamp genaamd, de chatbot met behulp van AI een gedicht liet schrijven dat kritiek uitte op de slechte service van de bezorgdienst.

13 reacties

  • Gino Denil

    3 maanden geleden
    Misschien moeten we wettelijk vastleggen dat AI ook recht heeft op vrije meningsuiting. Want nu proberen ze het al de mond te snoeren.
  • Heinz Rumes

    3 maanden geleden
    Om het zwartwerk te bestrijden controleer de pakjes diensten daar werkt ruim 50 percent in het zwart, weet ik uit verleden. .
  • Roger Poot

    3 maanden geleden
    Niets dan slechte ervaringen met deze firma.
  • joseph kellens

    3 maanden geleden
    Er zullen in de toekomst meer fouten zijn door AI , dan in het verleden door menselijke intelligentie . Er zal altijd iemand zijn , of natuurlijke persoon of AI zelf , of hacker , die de pijnlijke vinger op de wonde legt van de zwakheid van het systeem. Niemand is god , de mens niet en AI ook niet. Na AI zal er een hopelijk een intelligenter iemand of iets zijn.
  • Gert Van Bunderen

    3 maanden geleden
    Hoe meer robots hoe beter voor ons sociale leven en je gezinsleven op voorwaarde dat men een degelijk inkomen blijft krijgen. Het belangrijkste is een inkomen hebben je werkt immers om te leven en niet andersom. In een gezonde situatie speelt je sociale leven zich af buiten de werkvloer!