Helpper regelt hulp bij ziekte

Thomas Smolders medewerker Trends

Het onlineplatform Helpper brengt zieke mensen samen met mensen die hen helpen. “Momenteel hebben we meer dan 10.000 mensen met een hulpvraag”, zegt CEO Leslie Vlerick.

Wanneer een familielid ernstig ziek is, komt er heel wat bij kijken om alle hulp geregeld te krijgen. Dat merkte ook François Gerard, wiens vader de spierziekte ALS had. Een buurman hielp de man en zijn familie met kleine taakjes en bood gezelschap, maar Gerard zag al snel in dat zoiets geen schaalbare oplossing is voor mensen die in een soortgelijke situatie zitten. Daarom lanceerde hij in 2017 het onlineplatform Helpper.

“Helpper brengt mensen die nood hebben aan informele hulp bij dagelijkse taken, in contact met mensen die hen op verschillende manieren kunnen helpen”, zegt Leslie Vlerick, die twee jaar geleden de rol als CEO van Gerard overnam. “Momenteel hebben we in Vlaanderen en Brussel meer dan 10.000 mensen die een hulpvraag hebben gesteld, en 36.000 anderen die hen kunnen helpen. Het in balans houden van vraag en aanbod is ongetwijfeld onze grootste uitdaging. Ons verdienmodel is gebaseerd op succesvolle prestaties. Per uur hulp is er een werkingskostprijs van 2 euro, waarin onder andere de belastingen, de btw en de verzekering vervat zijn.”

Helpper heeft een team van vijftien mensen en hield doorheen de jaren een kapitaalronde bij sociale investeerders, die samen ongeveer 1 miljoen euro inbrachten. Leslie Vlerick: “We hebben veel tractie bij mensen met een handicap. Door te focussen op de ontwikkeling van diensten die door hen gebruikt worden, kunnen we de komende jaren blijven groeien.”

Oprichters van scale-ups die een miljoen euro ophaalden of aan jaarlijkse omzet genereren, behoren tot een select gezelschap. Samen met Scaleup Vlaanderen gaan we in de One Million Club op zoek naar die Vlaamse groeibedrijven.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content