Fluvius digitale meter.
Volledig scherm
PREMIUM
Fluvius digitale meter. © Fluvius

Uitrol digitale meter loopt stevige vertraging op door problemen na installatie: Fluvius grijpt in, maar riskeert ook hoge boete

De uitrol van de digitale meter in Vlaanderen loopt een stevige vertraging op. Dat bevestigt de CEO van Fluvius. De reden? Er doken te veel problemen op na de installatie ervan. Nu heeft de netbeheerder de procedure aangepast. Wat was er precies mis? En wat is de impact voor jou? “80% tegen eind dit jaar, dat gaan we niet halen.”

83 reacties

  • Danny Cats

    3 maanden geleden
    Ze gaan waarschijn de kosten door rekenen naar de klant en de boete ook. Verder zullen ze proberen de meters die niets hebben doorgegeven. Allen kosten in rekening te brengen naar de klanten. Dus die voorschot die je betaalde zal sterk stijgen en dan nog achterstallige betaling ook
  • Steve Delanghe

    3 maanden geleden
    Zolang niet iedereen een digitale meter heeft moet de berekening voor je factuur gebeuren zoals met een analoge teller. Iedereen gelijk voor de wet noemen ze zoiets. Dat moeten men bekomen via de rechtbank, daar moet de raad van state iets aan doen.
  • Paul Fieremans

    3 maanden geleden
    Ik heb reeds meer dan 1 jaar digitale tellers en ben er best tevreden mee, meten is weten. Met een app op de smartphone heb ik een perfect overzicht van mijn verbruik, simulatie op de Vreg, V-test is, dankzij de uitwisseling van mijn verbruik poepsimpel. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
  • Jurgen Gardelijn

    3 maanden geleden
    Zolang niet alle digitale meters zijn uitgerold, zouden de mensen met digitale meters hetzelfde tarief moeten betalen als mensen met analoge meter! Dus incl. het zogezegd ‘terugdraaien’. Nu is er ongelijkheid door willekeur en dat is niet eerlijk!
  • tom bens

    3 maanden geleden
    oei ze zullen nog wel een nieuw regeltje vinden om ons te laten betalen.vraag mij ook af waar het afname tarief van komt???door dit tarief valt de opbrengst van het injecteren volledig weg