Marina uit Herentals (63) krijgt de ongewilde pakketreis niet geannuleerd. “Ze eisen daarvoor een dossierkost van 184 euro.” HLN-consumentenexperte Safia Yachou (rechts) onderzoekt de zaak.
Volledig scherm
PREMIUM
Marina uit Herentals (63) krijgt de ongewilde pakketreis niet geannuleerd. “Ze eisen daarvoor een dossierkost van 184 euro.” HLN-consumentenexperte Safia Yachou (rechts) onderzoekt de zaak. © Gregory Van Gansen / Photo News

“Plots had ik de reis ‘gewonnen’.” Marina (63) voelt zich in de val gelokt door veilingsite Reizendeals. Moet ze betalen?

“Meteen zat er een factuur van 324 euro in mijn mailbox, én ik kon niet meer annuleren.” Marina deed mee aan een bieding voor een vakantie op Reizendeals.nl. Omdat veel informatie (zoals de luchthaven van vertrek en de vakantieperiode) ontbrak, had ze niet door dat haar bod bindend was. Ze voelt zich misleid en is niet alleen: 104 andere Belgen dienden al klacht in tegen de reiswebsite. HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt uit wat je rechten zijn als je bij een veilingssite in de val loopt.

20 reacties

  • Stefanie van Dijk

    3 maanden geleden
    Bieden zonder te weten wanneer en vanaf waar is toch gewoon niet slim! Als je wat avontuurlijk ingesteld bent dan is bieden zonder te weten waar naartoe nog wel spannend maar niemand hier zit te wachten op een reis met een vlucht vanaf Madrid en met geen idee wanneer
  • Phil Duncan

    3 maanden geleden
    als het te goedkoop en te vaag is om waar te zijn. is het meestal geen waar zeker op het internet . dus wees op uw hoede .
  • joachim Albert

    3 maanden geleden
    dus ge biedt mee voor de lol ?
  • renatus van de weyer

    3 maanden geleden
    Ik heb zonet de voorwaarden eens gelezen en die lijken mij zeer duidelijk.
  • Liesbeth Cuppens

    3 maanden geleden
    Reisbureaus kunnen geniepig zijn. Sommige bellen klanten op en stellen vragen waarop men (bijna) alleen "ja" kan antwoorden. Daarna is reis geboekt en volgt de factuur van 250 euro. Vervolgens verschillende aanmaningen. Test Aankoop zei dat betalen de grootst mogelijke fout was omdat het bureau zo alleen maar meer macht over klanten krijgt. Een brief met vraag naar gedateerd en ondertekend contract en kopie van identiteitskaart kan veel oplossen. Niets kunnen voorleggen, betekent niets betalen.