Boze ouders en huilende kindjes na mislukt ‘Willy Wonka’-event: “Verschrikkelijk en gênant”

Glasgow -

Beelden van een mislukt Willy Wonka-event in het Schotse Glasgow gaan de wereld rond. Ouders en kinderen werd een geweldige ervaring beloofd, maar ze kwamen in een schaars gedecoreerd magazijn terecht. En dat zorgde voor de nodige tranen bij de initieel enthousiaste kinderen.

SGG

Willy’s Chocolate Experience in Glasgow werd geadverteerd als een “viering van chocolade in al zijn heerlijke vormen”, maar dat was het allesbehalve. De organisator van het evenement, House of Illuminati, vroeg tot 35 pond (zo’n 41 euro) voor toegangskaartjes voor een “meeslepende ervaring” gebaseerd op de nieuwste Warner Bros-film Wonka. Maar bezoekers, die soms uren in de wagen hadden gezeten, voelden zich bedrogen. Het evenement had reusachtige paddenstoelen, zuurstokken en chocoladefonteinen, speciale audio- en visuele effecten beloofd. En het hele gebeuren zou verteld worden door dansende Oompa-Loompa’s, de kleine, oranje mannetjes die Wonka’s chocoladefabriek besturen in het Roald Dahl-boek dat de inspiratie vormde voor de prequel-film.

LEES OOK. Verontwaardiging over reclamestunt op Gran Canaria, nadat influencers koffer vol geld verbergen in natuurgebied

Maar in de plaats daarvan kwamen de initieel enthousiaste families terecht in een schaars gedecoreerd magazijn. Hier en daar lag een plastic rekwisiet en er waren enkele gekleurde banners aan de muur bevestigd. Na een tweetal minuten had je zowat alles gezien, klinkt het bij kwade ouders op sociale media. Na afloop kreeg ieder kind nog enkele snoepjes en een kwart blikje limonade. (Lees verder onder de foto)

© Stuart Sinclair

“Oh, en een geweldig idee om iemand gekleed in een angstaanjagende outfit naar buiten te laten komen en alle kinderen bang te maken. Ze huilden allemaal. Het was verschrikkelijk, schokkend en gênant om eerlijk te zijn”, schreef een ouder op sociale media. “Een droom verkocht en een nachtmerrie afgeleverd”, schreef een ander.

Acteurs moesten improviseren

Bezoekers waren furieus en eisten onmiddellijk hun geld terug. De politie moest zelfs opgetrommeld worden om de gemoederen te bedaren. De organisatie legde het evenement slechts enkele uren na de opening stil, maar informeerde tickethouders daar niet van. Daardoor kwamen doorheen de dag nog meer teleurgestelde bezoekers aan op de locatie.

Paul Connell, een acteur die door het bedrijf was ingehuurd om op te treden tijdens het evenement, vertelde STV News dat hij geschokt was toen hij in het magazijn aankwam. “De moed zonk me in de schoenen toen ik om me heen keek. Ik voelde me verdrietig omdat ik wist hoeveel kinderen er zouden komen.” De acteurs hadden volgens Britse media ook al maanden gerepeteerd en scripts van buiten geleerd, maar kregen zaterdagochtend te horen dat ze simpelweg moesten improviseren.

© Stuart Sinclair

Spijt

In een verklaring verontschuldigde House of Illuminati zich tegenover klanten voor de “zeer stressvolle en frustrerende dag”. Ze zouden door heel wat leveranciers op het laatste moment in de steek gelaten zijn en hadden hun best gedaan om het evenement toch te laten plaatsvinden. “We realiseren ons nu dat we het beter meteen hadden moeten annuleren”, aldus de organisatie. Een van de organisatoren vertelt aan Daily Mail dat ze artificiële intelligentie hadden gebruikt om het event te promoten. De organisatoren bevestigen dat ze iedereen volledig zullen terugbetalen. “We hadden een fantastisch evenement gepland, maar het was gewoon niet zoals gepland en dat spijt ons echt”, voegde ze eraan toe.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER