Links: Gert De Mangeleer (Botanic), midden: Tim Boury (Boury), rechts: Floris Van der Veken (Hof Van Cleve).
Volledig scherm
PREMIUM
Links: Gert De Mangeleer (Botanic), midden: Tim Boury (Boury), rechts: Floris Van der Veken (Hof Van Cleve). © Tim Tronckoe / Hablar / ID/ Sammy Van Cauteren

No-show bij sterrenzaak kan je tot 250 euro kosten: “Een bezoek aan ons is niet plots een spaghettietje gaan eten, hé”

Heb je zin om een tafeltje te boeken bij een sterrenrestaurant? Dan lees je best even de kleine lettertjes. Steeds meer topzaken hanteren hoge bedragen voor wie niet komt opdagen of te laat annuleert. Welke annulatietarieven hanteren topzaken als Boury, Zilte en Hof van Cleve? En is er geen manier om er van onder uit te muizen? “Bij annulatie maken wij dubbel verlies en dan zijn we volhardend.”

41 reacties

  • Kurt De Smet

    2 maanden geleden
    2 weken per maand open?Doe dan 4 weken per maand open en een beetje minder show verkopen...
  • Pedro Vanbesien

    2 maanden geleden
    Hof van Kleve vraagt 200€ voorschot p.p.. Voor zijn menu's vraagt hij 300€, als je dan niet komt dan doet hij 200€ zuiver winst en als er iemand een last minute reservatie doet dan kan die persoon die niet komen vervangen en dat is dat weer kassa.
  • Daniel Wouters

    2 maanden geleden
    Ik hadt een kennis die vroeger op 3 plaatsen tegelijk reserveerde,zijn gasten mochten dan kiezen waar ze graag wilden eten,ze maakten dan de opmerking maar op een zaterdag is toch alles volzet zij hij dan voor mij hebben ze altijd plaats.
  • Toni Van Belle

    2 maanden geleden
    Tis HEEL simpel. Als zelfstandige doe je in je zaak wat je wil ... PUNT. Het is aan de klant om het te accepteren of niet. En als de meerderheid het niet appreciëren zal die zelfstandige dat wel voelen in zijn portefeuille. PUNT .
  • Jean West

    2 maanden geleden
    Dat zou ieder restaurant moeten doen.