De Centrumvisie dan. Schepen Jan Bynens stelt één en ander voor. "De proefopstelling heeft 6 maanden gedraaid. daaruit bleken dat er enkele aanpassingen nuttig konden zijn. Zo wordt de 'Zone 30' op de Kapelstraat iets ingekort, zoals dat ook aan de andere kant van het centrum aan de Molenstraat, aan een 'verkeerseilandje is. Op de Kapelstraat zou dat aan de dokter Grouwelsstraat zijn. Ook de snelheid optrekken naar 70 in plaats van 50 op de Industrielaan zou daar meer mensen naar toe moeten leiden. Alleen in de stationsbuurt blijft de 50 per uur behouden.
Omdat de Katteweidelaan voor verkeersopstoppingen zorgt, en AWV niet meteen meegaat in het verlengen van de lichttijden daar, wordt de Toekomststraat terug in twee richtingen opengezet. In de Kloosterstraat komt er, gedurende de komende 6 maanden, de openstelling van de Kerklaan in twee richtingen tussen de N2 en de Kerklaan. Met de bemerking dat deze wijziging, als ze niet zou meevallen, toch nog omgekeerd kan worden."
Jeroen Hendrikx (PUUR) somt een hele zwik aan straten op waar hij bedenkingen over heeft. Doorsnee vraag: waarom passen jullie dingen aan die eerder die zo voorzien werden. "Er komen soms tegenstrijdige adviezen van verschillende organisaties. Daardoor kan je die niet allemaal volgen", reageert schepen Bynens.
Er is wat discussie, ook vanuit het publiek, dat voorzitter Karen Alders (Onafh.) moet terechtwijzen, over de Meidoornlaan, waar de snelheid gemeten werd en 65 procent van de wagens, te snel zou rijden. daar komen vertragingskussens.