Photo News
Volledig scherm
PREMIUM
© Photo News

“Het kan een half jaar duren voor er opnieuw werknemers aan de slag kunnen”: dit moet je weten nu het doek over Van Hool gevallen is

Na bijna een maand onduidelijkheid is busbouwer Van Hool nu officieel failliet verklaard. Dat oordeelde de ondernemingsrechtbank van Mechelen maandagochtend. Maar wat brengt de toekomst nu voor het bedrijf? Wat gebeurt er met de werknemers? Wie kan weer aan de slag? Wat gebeurt er met de fabrieken in Lier en Noord-Macedonië? Blijft de merknaam ‘Van Hool’ bestaan? En heeft het ultieme bod van West-Vlaams ondernemer Guido Dumarey kans op slagen?

14 reacties

  • bob jansens

    3 weken geleden
    waar blijft in heel dit proces de federale regering? De site kan perfect legervoertuigen bouwen, maar dan moet er een koper van deze voertuigen zijn... het Belgische leger?
  • Luc Dolfeyn

    3 weken geleden
    Veertien dagen geleden haalde ik reeds CIM Capital aan als mogelijke kandidaat voor Van Hool... Voorzitter van CIM Capital is immer Marc VanHool, die zich buiten de familiale twisten hield, en ondertussen elders zijn sporen verdiende!
  • oswald billiet

    3 weken geleden
    Laat ons hopen dat Demarey serieus wordt genomen. Hij kan wellicht vele banen redden maar ook heeft hij wel zicht op de infrastructuur van het bedrijf. Uit zijn ervaring zou men moeten afleiden dat hij goed weet wat hij doet en...het blijft in ons land.
  • Peter De Coninck

    3 weken geleden
    Begrijp niet dat industrielen niet inzien dat dit bedrijf met zware machines ideaal is om tanks en legermateriaal te maken. daar is momenteel in Europa nochtans grote vraag naar.
  • Dirk Willems

    4 weken geleden
    Het bod van de bedrijvendokter is naar mijn gevoel te laat ingediend en onontvankelijk. Als het toch nog aanvaard wordt zou ik er zelf niet voor willen werken, want bij die man draaid ook alles om geld en dat moeten de werknemers waarschijnlijk ook wel bekopen door fel te moeten inleveren.