© ZEB

Kledingketen ZEB beloont zelfliefde in nieuwe campagne met Jitske Van de Veire

Zelfliefde, het is voor velen onder ons niet vanzelfsprekend. Kledingketen ZEB lanceert daarom een campagne die oproept om lief te zijn voor jezelf, met als boegbeelden Jitske Van de Veire, James Cooke, Sali Haidara en Elias Verwilt.

Camille Van Puymbroeck

Uit een onderzoek van ZEB, waarbij 1.901 klanten werden ondervraagd, blijkt dat maar liefst 28% van de volwassenen een laag zelfbeeld hebben. Cijfers variëren echter sterk per leeftijdsgroep en vooral de jongvolwassenen, zij die de 30 nog niet gepasseerd zijn, blijken het moeilijk te hebben. Maar liefst 46% onder hen zou een negatief zelfbeeld hebben, iets wat voornamelijk getriggerd zou worden door de mening van anderen, hun uiterlijk en negatieve gebeurtenissen in hun leven.

Jitske Van de Veire met haar ‘zelfliefdecode’.© ZEB

“Ik ben zelf heel onzeker geweest, op het extreme af. Dat heeft zich rond mijn negentiende geuit in een zware eetstoornis. Onzeker zijn hoort er dagelijks bij en ik ben daar ook heel eerlijk over. De ene dag gaat beter dan de andere. Ik probeer nu al tien jaar ‘lief zijn voor mijn lijf’ te implementeren. Dat is namelijk niet zo makkelijk. Daarom heb ik de tekst ‘lief zijn’ ook op mijn benen getatoeëerd, als reminder voor mezelf. Die boodschap van zelfliefde begint nu stilaan door te dringen bij anderen”, aldus Jitske Van de Veire in het kader van de campagne.

Om iedereen die het soms of altijd moeilijk heeft met z’n zelfbeeld een hart onder de riem te steken, organiseert ZEB nu een selflovecampagne. Tijdens die campagne worden klanten beloond met korting als ze proberen positief te zijn over hun lichaam door middel van speciale‘zelfliefdecodes’ die ZEB heeft aangemaakt. Een deel van de opbrengst wordt gestort aan het goede doel, meer specifiek JAC, de jongerenorganisatie van het CAW.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer