Daan zet met Jacques Brel de eigenzinnigheid van België in de kijker

Onder een reusachtige affiche van Jacques Brel hebben Daan, Patrick Riguelle en Jan Hautekiet een ode aan Jacques Brel en de Belgische muziek gebracht. Het mini pop-upconcert op het Victor Hortaplein aan het Brusselse Zuidstation vond plaats in het kader van de federale promotiecampagne "België. Eigenzinnig fenomenaal".

Met het concert en de vele verrassingsevenementen die in de komende maanden plaatsvinden in het kader van de campagne "België. Eigenzinnig fenomenaal" wil de federale overheid de Belgische muziekscene in de verf zetten als reden om België te bezoeken of erin te investeren.

Jacques Brel is daar een perfecte ambassadeur voor, want zoals de affiche het stelt: "Niet alle artiesten hebben liedjes gecoverd van Jacques Brel. Behalve Frank sinatra, Celine Dion, Nina Simone, Nirvana..." De enorme affiche zal de komende drie maanden het Victor Hortaplein sieren aan het Zuidstation, een toegangspoort voor verschillende Europese landen.

Dat de muziekscene in België springlevend en hoogst eigenzinnig is, bewijzen festivals als Tomorrowland, maar tegelijkertijd ook artiesten zoals de Tourist Lemc. "Het voordeel van een Belgische artiest te zijn, is dat je in een klein land speelt dat nog niet zo lang bestaat en dus heb je ook geen last van 300 jaar Belgische academie. Je kan er heel veel richtingen uit", aldus Daan.

De campagne "België. Eigenzinnig fenomenaal" ging op 18 april van start met een affichecampagne, acties op de sociale media en de website www.eigenzinnigfenomenaal.be.

Meest gelezen