Sandrine Samyn ontvangt al sinds november geen energiefactuur meer voor haar elektriciteitsverbruik door de IT-problemen bij Fluvius, vertelt ze aan onze HLN-consumentenexperte Safia Yachou.
Volledig scherm
PREMIUM
Sandrine Samyn ontvangt al sinds november geen energiefactuur meer voor haar elektriciteitsverbruik door de IT-problemen bij Fluvius, vertelt ze aan onze HLN-consumentenexperte Safia Yachou. © Photo News

Sandrine en duizenden andere Vlamingen krijgen al half jaar geen stroomfactuur: hoe los je dat op?

“Sinds november ontvang ik geen maandelijkse factuur meer. Ik hou mijn hart vast voor de slotrekening”, vertelt Sandrine. De vrouw uit Tongeren is niet alleen: bijna 17.000 Vlaamse huishoudens en kmo’s ontvangen al enkele weken tot maanden géén energiefactuur of kunnen niet veranderen van energieleverancier door IT-problemen bij Fluvius. Wat kan je hiertegen doen? En hoe vermijd je een torenhoge afrekening op het einde van het jaar? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het uit.

6 reacties

  • Johan boudewijns

    2 weken geleden
    Hopelijk zijn ze dan slim genoeg om wel maandelijks zelf een bedrag opzij te zetten ipv nu het "extra" geld op te doen aan andere zaken. Anders komt er een verassing ja...
  • Michael Cypers

    2 weken geleden
    Ge weet uw verbruik toch een beetje als je op de meter kijkt en dan zien wat je kosten zijn op je contract per kwh.
  • Jean Peeters

    2 weken geleden
    Al 2 jaar geen factuur. Het zal een afbetalingsplan worden... Fluvius moet maar borg staan
  • Ludo Broeders

    2 weken geleden
    Een goede raad voor de getroffenen: stop het geld welke je vroeger betaalde apart in een potje of rekening dan vermijd je dat je later voor een grote verrassing komt te staan.
  • Johan Van Brandt

    2 weken geleden
    Zou je niet op mijn energie.be een simulatie maken om een idee te krijgen van een totaalbedrag?