© CarréCouture

België heeft nu zijn eigen webshop voor haute couture

Het nieuwe Belgische webplatform CarréCouture wil vrouwen een ongeëvenaarde, luxueuze online shopervaring bieden. Je vindt er onder andere kleding van heel wat bekende Belgische ontwerpers, maar evengoed van internationaal ronkende namen. Naast de merken die worden aangeboden in de webshop, wil het platform vooral fungeren als stijladviseur.

flb

Twee jaar lang werkten broer en zus Jeroen en Nathalie Pompen aan CarréCouture en zopas werd het gelanceerd. Het gaat om een platform waar je luxueus online kunt shoppen, maar waar je vooral inspiratie uit moet kunnen halen. Dat doet het naar eigen zeggen omdat online shoppers tegenwoordig niet enkel kleding op de kop willen tikken, maar ook een goede service en een meerwaarde verwachten. "Naar ons gevoel biedt tot op vandaag geen enkel onlineplatform een antwoord op die verwachtingen. CarréCouture hoopt hiermee het verschil te maken", zegt Nathalie Pompen.

Dat doet CarréCouture concreet door enerzijds de persoonlijke aanpak en doorgedreven service van een fysieke winkel aan te bieden als door anderzijds de eigenzinnige selecties door modeprofessionals onder één dak te verenigen. Daarom gaan ze de samenwerking aan met voorlopig zestien gerenommeerde nationale en zelfs internationale multimerkenboetieks.

Enkel damesmode

In eerste instantie houden ze het enkel bij damesmode, maar in de toekomst kan daar eventueel nog mannenmode of lingerie bijkomen. “We willen bij de opstart onze focus behouden. Als je alles tegelijk wil doen, riskeer je niks grondig te doen", zegt Pompen in een interview met De Tijd. “In totaal willen we naar 8.000 stuks evolueren per seizoen. Tegen eind dit jaar willen we aan vijftig winkels zitten."

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer