© *

Lidl lanceert collectie met Heidi Klum

Supermarktketen Lidl en model Heidi Klum slaan de handen in elkaar voor een modecollectie die in het najaar in alle winkels van Lidl, ook de Belgische, te koop zal zijn. Het is niet de eerste keer dat Lidl zich aan mode waagt, maar het is wel de eerste samenwerking met een grote naam in de modewereld.

tib, belga

"Heidi Klum en Lidl hebben hetzelfde idee over mode, namelijk dat een mooie outfit niet duur hoeft te zijn", zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerder van Lidl. "Daarom heeft Lidl haar gevraagd om een collectie te ontwerpen". De collectie is gebaseerd op de persoonlijke stijl van Heidi en het Duitse model zal ook het gezicht zijn van de campagne. Hoe de kleding er zal uitzien en hoeveel ze zal kosten, wordt pas na de zomer bekendgemaakt tijdens de 'Lidl Fashion Week', een campagne die de supermarkt als modemerk moet neerzetten.

De lancering van de collectie komt er niet toevallig. In juni opent de Duitse supermarkt zijn eerste winkels in de Verenigde Staten. Binnen het jaar zouden honderd filialen hun plek moeten vinden langs de Amerikaanse oostkust. Daarmee gaat het bedrijf de strijd aan met eeuwige rivaal Aldi, dat al sinds 1976 in de VS actief is.

In het verleden ging Lidl al in zee met Paris Hilton voor haarapparaten en in eigen land met Evy Gruyaert voor verzorgingsproducten. Het is de eerste keer dat de discountketen een bekende naam uit de modewereld strikt. “Ik hoop echt dat iedereen de collectie die ik ontworpen heb mooi zal vinden. Ik ben opgetogen over de samenwerking, het was zo leuk om te doen", liet Klum weten in een persbericht.

In 2015 bracht Lidl voor het eerst een eigen collectie op de markt onder de naam 'See You in Venice'. Een outfit kostte toen ongeveer 36 euro.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer