Mark Uytterhoeven promoot weekendje Mechelen

Promotie maken voor Mechelen is één ding, maar dat omzetten naar meer overnachtingen, dat is deze zomer dé uitdaging voor Toerisme Mechelen. Visit Mechelen werkt daarvoor samen met een aantal lokale partners waaronder de associatie van hotels uit de Dijlestad.

wabo

Voorlopig moet de Mechelse hotelsector het vooral hebben van zakelijke overnachtingen. Tijdens de weekends en in de zomermaanden is er nog voldoende capaciteit om extra bezoekers aan te trekken. Dat bleek uit een behoeftepeiling die Visit Mechelen deed. Schepen van Toerisme Björn Siffer (Groen) vindt dat de interesse – die er meer dan ooit is voor Mechelen – ook zichtbaar moet worden in een stijging van het aantal boekingen.

© © Gil Plaquet

“Om de troeven van onze stad extra in de kijker te zetten maakten we enerzijds een achttal videofilmpjes in vijf verschillende talen. En anderzijds werken we samen met de Mechelen Hotel Association en met de bekende online reisagent weekendesk.be. Het doel van onze zomercampagne is een stijging met 10% verwezenlijken van het aantal hotelovernachtingen. Naast de visibiliteit zetten we volop in op een conversiecampagne. Met moderne marketingtechnieken willen we ervoor zorgen dat potentiële bezoekers hun interesse meteen kunnen omzetten in een boeking.”

Videofilmpjes

Ondanks het feit dat Mechelen de voorbije jaren meer bekendheid heeft verworven blijft het voor velen nog een verborgen parel. Schepen Siffer wil die parel niet langer verborgen houden. “Met een arsenaal aan communicatiemiddelen moeten we het verhaal van Mechelen vertellen. Voor de videofilmpjes kregen we de medewerking van burgemeester Somers, kinderburgemeester Maija, Mark Uytterhoeven en de directeurs van onze belangrijkste toeristische trekpleisters.” De filmpjes zullen vanaf 19 juni in Vlaanderen en in Nederland verspreid worden via Facebook. De hotels die deelnemen zullen hun klanten tegelijkertijd aantrekkelijke deals en arrangementen voorstellen.

Met de 3 Paardekens, Hotel Elisabeth, het Gulden Anker, Hotel Mercure Vé, Martin’s Patershof en Parkhotel Montreal schreven slechts zes van de vijftien Mechelse hotels zich in voor deze zomercampagne. Ann Leemans van de Mechelen Hotel Association ziet daar een aantal redenen voor. “Er zijn enkele hotels die van de iets kalmere zomerperiode gebruikmaken om verbouwingen te doen en wat de grote ketens betreft is het niet makkelijk om ze bij lokale initiatieven te betrekken. Zij hebben vaak hun eigen campagnes en aanbiedingen.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER