Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Ouders zijn verbijsterd als ze zien wat hun dochters online opzoeken

Cosmeticaproducent Dove pakt alweer uit met een opvallende campagne. In het kader van hun 'The Self-esteem Project' zochten ze uit naar welke antwoorden meisjes online het vaakst op zoek gingen. Veel van die vragen blijken over hun uiterlijk te gaan en hun onzekerheid daarover. Sommige zijn zelfs ronduit verontrustend.

flb

De eerste vaststelling is alvast een bittere pil voor ongetwijfeld heel wat mama's en papa's. Liefst 77 procent van de meisjes zoekt hulp op het internet voor hun problemen in plaats van hun vraag naar hun ouders te richten. Maar welke vragen stellen ze dan exact aan de online zoekmachines? Eerst blijft het ludiek met: "Hoe tongzoen je?". Al zijn de volgende vragen "Kunnen tieners plastische chirurgie ondergaan?", "Ben ik dik?" en "Ben ik lelijk?" dat al heel wat minder. Liefst een op de drie meisjes zou naar antwoorden op deze vragen op zoek gaan. Een op de vier gaat zelfs nog een stapje verder door zich af te vragen of ze een eetstoornis heeft. Nog een triest cijfer: liefst 44 procent van de meisjes wou dat ze meer respect voor zichzelf had.

"Als je niet in jezelf gelooft en als je denkt dat je niets waard bent, dan loop je het risico jezelf in de weg te staan. Ik wil dat onze kinderen zien hoe goed ze zijn", reageert een emotionele moeder.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer