© Supreme

Voor deze samenwerking van Louis Vuitton gaat iedereen in de rij staan

Een van de bekendste luxemerken slaat de handen in elkaar met een van de grootste namen in de street wear. De samenwerking tussen Louis Vuitton en Supreme was er eentje waar maandenlang naar werd uitgekeken. Niet alleen voor de collectie zelf, maar ook omdat het toch om een controversieel gebeuren ging.

flb

Tijdens de Parijse modeweek in januari verschenen op de catwalk al tassen en andere accessoires met het logo van Louis Vuitton en de naam Supreme erop. Het was echter zes maanden wachten geblazen tot die collectie ook effectief in de winkel lag. Dat gebeurde in pop-upshops in Sydney, Seoul, Tokio, Peking, Paris, Londen, Miami en Los Angeles met telkens ellenlange rijen en kampeerders voor de winkels tot gevolg.

Nochtans was de collectie niet meteen goedkoop. Voor een gewone T-shirt - als je er al eentje te pakken krijgt - tel je 390 euro neer en een hoodie kost liefst 750 euro. En dat zijn dan nog de 'goedkope' kledingstukken. Een leren jasje gaat al snel over de toonbank voor 3.500 euro en vooral de reistassen gooien hoge ogen met prijzen tot 50.000 euro.

Kritiek

En laat dat nu ook net zijn waarom de collectie ook wat kritiek te verwerken kreeg. Supreme werd namelijk groot dankzij skatende jongeren, maar die kunnen zich al lang geen dergelijke trui of T-shirt meer veroorloven omdat het te duur is geworden. Omgekeerd zijn er ook critici die vinden dat Louis Vuitton zich onder leiding van Kim Jones 'verlaagt' door de samenwerking met een label uit het street wear-milieu. Hoe dan ook, de collectie vliegt in elk geval de deuren uit en er zijn eveneens heel wat mensen uit de modebusiness die deze collab net geweldig vinden omdat ze een brug slaat tussen twee onverwachte partners.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer