© WAS

© WAS

1 / 2
thumbnail: null
thumbnail: null

Schoenen Torfs opent pop-up store om meer allochtonen te bereiken

Schoenen Torfs opent op 27 augustus in Antwerpen een pop-up complex met modewinkels van vrouwelijke moslima’s. Torfs wil daarmee meer mensen van allochtone afkomst bereiken.

christof willocx

Veel moslims gaan enkel naar winkels in de eigen gemeenschap, en komen dus weinig over de vloer bij oer-Vlaamse winkels. Schoenen Torfs wil daar iets aan doen, en riep daarvoor de hulp in van de Antwerpse start-up Tiqah. “Wij helpen bedrijven om meer in contact te treden met moslims”, zegt Rachid Lamrabat, oprichter van Tiqah (het Arabische woord voor vertrouwen, red.).

“Vandaag gebeurt dat nog te weinig. Veel bedrijven stellen geen moslims tewerk. Nochtans is de helft van de bevolking in de stad Antwerpen moslim, en heeft bijna 70% van de 10- tot 20-jarigen in Antwerpen niet-Belgische roots. Bedrijven laten dus te veel kansen liggen. Dat komt vooral omdat werkgevers te veel vanuit de cultuurverschillen vertrekken, zonder naar de sterktes van moslimjongeren te kijken.”

Tiqah werkte onder meer een project uit met Schoenen Torfs. “Wij openen op 27 augustus het pop-upcomplex Blendit Store in de Lange Beeldekensstraat 115 in Antwerpen”, zegt Lise Conix, duurzaamheidsmanager bij Schoenen Torfs. “In die Blendit Store zal Torfs damesschoenen verkopen met een korting van 10%, naar aanleiding van het Offerfeest in september. In hetzelfde gebouw geven we drie moslima’s de kans om – zonder huur te betalen – hun eigen modezaak op te starten. De winkels Beau-Tique, By Lilla en Sadoq zullen er kleding, sjaals, juwelen en handtassen verkopen. Er komt ook een theebar, waar moslima’s en niet-moslima’s workshops over mode en styling zullen geven.”

De pop-up winkels blijven twee weken open, tot en met zaterdag 10 september.

Lees er woensdag meer over in Gazet van Antwerpen

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER