Vragen voor MIVB? Voortaan kan je 24 uur op 24 bij hen terecht

© BELGA

De Brusselse openbaar vervoersmaatschappij MIVB lanceert een chatbot waar Brusselaars en toeristen 24 op 24 uur terecht kunnen met vragen over activiteiten in de hoofdstad en de toegankelijkheid met het openbaar vervoer. Twee figuurtjes, Kat en Gorik, begeleiden de reizigers in het Nederlands, Frans of Engels.

gjs

De chatbot werkt via de Facebook-app Messenger. Door met een smartphone de code te scannen die op de stickers en de affiches in Brussel staat, of via de Facebook-pagina facebook.com/cathetgery, kunnen gebruikers een conversatievenster openen in Messenger. De figuurtjes Kat en Gorik spreken de gebruikers aan in het Nederlands, Frans of Engels en beantwoorden vragen over “hun” buurt in Brussel: het Sint-Katelijneplein en de Sint-Gorikshallen.

De chatbot maakt gebruik van de MIVB-gegevens in reële tijd en van geolokalisatie, aangevuld met informatie van visit.brussels, dat activiteiten en evenementen in de hoofdstad bijhoudt.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen