Proximusklanten vangen even geen Pokémon via 4G

Sinds vanmorgen kunnen klanten van Proximus geen Pokémon Go meer spelen. Het gaat dan om klanten die het razend populaire spelletje spelen via hun mobiele internetverbinding of 4G. Proximus heeft de problemen bevestigd. De oorzaak is een maatregel van de ontwikkelaar van het spel, Niantic.
2016 Getty Images

Proximus is op de hoogte en probeert de problemen op te lossen. Het telecombedrijf raadt aan voorlopig 3G te gebruiken of de smartphone/tablet te herstarten. De oorzaak van de blokkage is een maatregel van Niantic die Pokémon Go creëerde.

"Het lijkt erop dat een Pokémon Gospeler probeerde vals te spelen via een simkaart van Proximus en daarop heeft Niantic een deel van de toegangspoorten voor Proximusklanten geblokkeerd", legt Pieterjan Van Leemputten van Data News uit.

Hoe kan er eigenlijk vals gespeeld worden? Door met verschillende valse account Pokémon Go te verkennen. Wat de systemen van het spel fel belast en een voordeel geeft tegenover andere spelers.

Op Twitter hebben mensen alvast hun ongenoegen laten blijken:

Meest gelezen