Herlancering Artis-Historia slaat aan

© Photo News

Artis-Historia verkoopt jaarlijks 75.000 boeken, zowel in Vlaanderen als in Franstalig België. Er zijn 150.000 omruilingen per jaar voor stickers of kortingen. Daaruit besluit uitgever Philip Gielkens dat zijn herlancering van het ter ziele gegane merk Artis-Historia geslaagd is.

Punten van Artis-Historia op huishoudproducten worden uitgeknipt en gespaard om dan omgeruild te worden voor stickers die je in prentenboeken kan kleven. “Het aantal producten waarop je punten vindt en de winkels waar de mensen de boeken kunnen aanschaffen, zijn ook blijven groeien. We zitten al aan 650 servicepunten over heel België”, zegt Gielkens.

Carrefour en Blokker

Tussen 1948 en 2004 was het sparen van Artispunten voor kleurrijke prentenboeken bijna een volkssport in België. Zo waren er omstreeks 2000 nog 1,25 miljoen gezinnen in ons land die de punten bij de huishoudproducten bleven uitknippen en verzamelen.

“We zijn twee jaar geleden gestart met producten van de supermarktketen Carrefour”, zegt Gielkens, “maar intussen zijn ook de winkels van Blokker erbij gekomen. En we hebben plannen om onze website te revampen. Er zal daarbij ook ruimte zijn voor educatieve games.”

“Ik ben vooral blij dat we in heel België actief zijn, de punten en de prentenboeken zijn te vinden van Koksijde tot Couvin in de Ardennen”, zegt Gielkens.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen