© Victoriano Moreno

Moeilijkheden met Velo’s door software-update

Van vrijdag op zaterdag voerde A-vélo een software-update uit die het systeem beter moet doen draaien. Maar verschillende klanten melden problemen met de service.

Andreas Rotty

“Enkele klanten ondervinden last met fietsen ontlenen”, vertelt Dimitri Rondeaux, manager van Velo Antwerpen. “Het duurt wat langer voor ze een slotnummer toegewezen krijgen. Terugplaatsen in de stations kan ook meer tijd dan normaal in beslag nemen. Sommigen kunnen niet inloggen met hun kaart, maar dat is maar een miniem aantal.”

“Ze kunnen ons via mail of telefonisch laten weten dat er een probleem is en dan proberen we het zo snel mogelijk op te lossen”, gaat Rondeaux verder. “Als je een boete krijgt omdat je te lang moest wachten om een velo terug te zetten, wordt die kwijtgescholden. Maar het is nog steeds verplicht om dat te melden. En je moet wachten tot de velo vaststaat.”

Rondeaux weet nog niet wanneer alles terug op rolletjes loopt. “Bij softwareproblemen is dat moeilijk in te schatten. Maar we blijven er constant met een team van twintig à dertig man aan werken. We zullen communiceren via Facebook, Twitter en onze site als alles in orde is.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER