TomTom zet mes in personeelsbestand

De Nederlandse navigatiedienstverlener TomTom zet het mes in het personeelsbestand. Bij de divisie Consumer Sports verdwijnen in totaal 136 banen, waarvan 57 in Nederland.

Het is langer bekend dat de consumententak, die verantwoordelijk is voor de verkoop van navigatiekastjes, niet zo goed presteert. De afgelopen jaren werden nieuwe producten toegevoegd, zoals sporthorloges en actiecamera’s, om de omzet op te krikken. De resultaten daarvan vallen evenwel tegen. Daarom kondigde TomTom in juli aan de strategische opties voor de sportactiviteiten te onderzoeken.

Dat proces is volgens een woordvoerder nog gaande, maar wanneer daar meer duidelijkheid over wordt verwacht, kon hij niet zeggen. Desalniettemin zijn ingrepen nu noodzakelijk. Voorlopig zal het bedrijf de producten gewoon blijven verkopen.

Het bedrijf hintte bij de presentatie van de kwartaalcijfers in juli al op ingrepen na een forse afschrijving. Dat zorgde er voor dat het bedrijf dieprode cijfers schreef. Het bedrijf wil zich volledig richten op alles wat met auto’s te maken heeft.

Bij TomTom werken wereldwijd circa 4.600 mensen.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen