© Lutgard Gijsens

thumbnail: null

Okra Wijchmaal beleeft vijf fijne dagen aan de Moezel

Op maandag 25 september om 9 uur vertrok Okra Wijchmaal met een gezellige groep richting Leiwen aan de Moezel. De mist was een voorbode van een rustig en zonnig weertje. Heel wat reizigers hadden nog snel hun 'Belang van Limburg' uit de bus gehaald om de 4 uur durende reis te vergezellen met nieuws uit Limburg. Aan de Moesel genoten de Okra-leden vijf dagen lang van uitstappen, fietsen, wandelen, lekker eten en drinken.

Lutgard Gijsens

Na een tussenstop in het “Land van Herve” met een lekkere kop koffie kwamen we aan in ’t vakantiedorp Eurostrand in Leiwen. Hier wachtte ons al een uitgebreid warm buffet om daarna onze koffers uit te pakken. Een verkenningswandeling door de wijngaarden leverde al prachtige landschappen op.

Okra Wijchmaal, met Louis als mannequin, stal ’s avonds de show tijdens een modeshow. Elke avond was er voor iedereen een keuze uit verschillende animaties zoals muziek en dansen, bowlen, zwemmen, sauna, gewoon rustig zitten met een koffie, wijntje, pintje enz.. Na het ontbijt van dinsdag maakten een achttal leden zich klaar voor een fietstocht door de druivenvelden. Ondertussen konden we met bewondering van vlakbij zien hoe de druiven machinaal werden geoogst. In de namiddag volgde een bezoek aan Cochem met het alom gekende stadsplan op de muur en de vele uitnodigende terrasjes.

Met een acrobatisch optreden en daarna de gewenste ontspanning konden we deze dag afsluiten. Een daguitstap naar Metz (Frankrijk) was voor woensdag. De rondleiding in de 88 m hoge kathedraal Saint-Etienne met de vele kleurrijke glasramen mocht niet ontbreken. Met het stadstreintje, kregen we de geschiedenis over heden en toekomst van deze stad met meer dan 120.000 inwoners.

Om 20 u was er nog een optreden jogleren, en liet een vrouwelijke acrobate haar behendigheid zien met ringen en hangende in rode doeken aan het plafond. Om de te vele calorieën van eten en drinken toch wat kwijt te spelen maakten we donderdag voormiddag nog een stevige wandeling en volgde er een wijnproeverij als aperitief. In de namiddag genoten we nog van een fijne boottocht op de Moezel.

’s Avonds sloten we af met de afscheidsshow gebracht door het animatieteam, samen met eigen personeel. Na een laatste stevig ontbijt vrijdag vertrokken we om 9.15 weer huiswaarts met onderweg nog een bezoek aan het vleesverwerkend bedrijf Montenauer in Amel (Ardennen).Rond 15.15 u waren we veilig en wel maar vooral heel tevreden en voldaan terug in Wijchmaal.