© hbvl

Bilzen Mysteries pakt uit met social media experiment

De avondattractie Bilzen Mysteries van Alden Biesen bestaat ruim een jaar en dus vindt de organisatie het tijd om eens wat nieuws uit te proberen. Morgen pakt Bilzen Mysteries uit met een social media experiment. Zes Instabloggers zullen het unieke verhaal van Bilzen Mysteries vastleggen met zelfgemaakte foto’s, video’s en livestreams en alles delen met hun volgers.

neac

Op een jaar tijd wist Bilzen Mysteries 25.000 bezoekers naar Alden Biesen te lokken. De Instabloggers die morgen op bezoek komen, hebben samen meer dan 17.000 volgers. Niet geheel onlogisch dus dat de organisatie hen heeft uitgenodigd. “Bilzen Mysteries bekeken door smartphones van Instabloggers”, zo legt coördinator Lore Swennen het idee uit.

“Wij zagen vrijwel meteen de match omdat er bij onze attractie ook gebruik wordt gemaakt van ultramoderne technieken. Naast het spectaculaire klank- en lichtspektakel krijg je bij aankomst als bezoeker meteen een tablet met oortjes die je op weg stuurt doorheen de site van de Landcommanderij Alden Biesen. Je maakt een individuele wandeling met gastheer Jan Decleir die je als een virtuele gids alles vertelt over de 800-jarige geschiedenis van het kasteeldomein”, aldus Swennen.

Uniek verhaal

“Noem het gerust een social experiment want het is de eerste keer dat wij Instabloggers samenbrengen en hen het unieke verhaal laten vastleggen van Bilzen Mysteries aan de hand van zelfgemaakte foto’s, filmpjes en livestreams. Elke Instagram-gebruiker kan het experiment nu donderdagavond volgen vanaf 20 uur. Het enige wat je moet doen is één of meerdere deelnemers aan ons experiment aanklikken en volgen”, vertelt de coördinator.

De bloggers die donderdag meewerken, zijn: @dichtbijenverweg, @travelchecker, @eklijr, @geert_budenaerts, @ilovelimburg en @belsj76.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer