Proximus excuseert zich voor uitspraak: "We zijn geen bedrijf dat sympathiek wil zijn"

Proximus heeft zich verontschuldigd voor de wat ongelukkig gekozen uitspraak van woordvoerder Jan Margot in de uitzending van "De inspecteur" op Radio 2.  Daarin had Margot gezegd dat Proximus "geen bedrijf is dat sympathiek wil zijn" toen hij aan de tand werd gevoeld over de huurgelden die ze opstrijken voor telefoontoestellen.

In "De inspecteur" werd het verhuren van telefoons aan klanten opnieuw aan de kaak gesteld. Klanten weten vaak niet dat dit eigenlijk al 30 jaar niet meer moet. Toch int Proximus nog steeds de huurgelden. "We zijn geen bedrijf dat sympathiek wil zijn", reageerde woordvoerder Margot toen.

Nu wil Proximus zich excuseren voor die uitspraak. "Veel belangrijker voor ons dan te zeggen dat we sympathiek zijn, is dit gewoon te tonen. En dat doen onze mensen elke dag opnieuw", verzekert het bedrijf in een mededeling. Het houdt wel voet bij stuk. "Sommige van onze klanten huren liever een vast toestel in plaats van meteen de volledige aankoopsom te betalen. Net daarom bieden we deze mogelijkheid aan."

Voorts wordt benadrukt dat deze huur altijd duidelijk vermeld staat op de factuur. "Bovendien geniet je tijdens de hele huurperiode van technische bijstand."

Meest gelezen