"Zei daar iemand "Fuck you" tegen beertje Paddington?"

Op het eerste zicht is het een goedgemaakt reclamefilmpje van warenhuisketen Marks&Spencer, waarbij het lieflijke beertje Paddington een dief tot inkeer brengt door diens gestolen kerstcadeautjes terug binnen de warmte van het gezin te brengen. Maar ook al lijkt die dief zich uiteindelijk over te geven aan de vredevolle kerstboodschap, toch is dat alleen maar schijn. Want de man bedankt beertje Paddington met een welgemeende "Fuck you". Of althans, dat is wat velen op sociale media schijnen te horen.

Het Britse tv-programma "This morning" gooide nog wat olie op het vuur door het fragment uit het spotje te knippen, met een reactie van de presentatoren die niets aan de verbeelding overliet:

Het scherpte de controverse nog aan tussen degenen die "Oh, fuck you, little bear" hoorden en degenen die overtuigd bleven dat het "Thank you" was:

Een woordvoerster van Marks&Spencer liet intussen aan tabloid The Sun weten dat de man wel degelijk "Thank you" tegen beertje Paddington zegt en dat er niets aan de spot zal veranderd worden.

Meest gelezen