© BELGA

Herverkozen N-VA-voorzitter Bart De Wever trapt verkiezingscampagne af met deze slogan

Bart De Wever is herverkozen tot voorzitter van N-VA. De Wever was de enige kandidaat om zichzelf op te volgen aan het hoofd van de partij en kreeg 98,5 procent van de uitgebrachte stemmen achter zich. Op de partijraad werd meteen ook de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar én de parlementsverkiezingen van 2019 op gang getrapt. Met als slogan “Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen” wil de partij inzetten op economisch herstel, veiligheid en identiteit.

adm

Bart De Wever is voorzitter van de N-VA sinds 2004. Volgens de partijstatuten moet er na twee termijnen een nieuwe voorzitter worden gezocht. De Wever wil de partij tot na de verkiezingen van 2018 en 2019 blijven leiden. Hij vroeg en kreeg van de partijraad toestemming om zich kandidaat te stellen voor een nieuwe termijn. De partijleden konden tussen 6 en 13 november hun stem uitbrengen. Maar liefst 98,5 procent van de uitgebrachte stemmen waren in het voordeel van De Wever.

De pas herverkozen partijvoorzitter stelde de campagne zaterdag voor aan de eveneens herverkozen partijraad.

Slogan

“’Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen’ vat samen waar het voor ons bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 en de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen van 2019 om gaat”, zegt De Wever. “We hebben de afgelopen jaren bewezen dat de N-VA het verschil maakt. De verandering werkt: de belastingen zijn gedaald, er komen meer jobs dan ooit bij, we investeren weer in onze veiligheid en voeren een streng maar rechtvaardig migratiebeleid”.

Maar volgens De Wever is het werk niet klaar. “Sociaal-economisch moeten we hervormen om de schulden van het verleden af te bouwen en onze welvaart te verzekeren. Ook inzake veiligheid en migratie blijven de uitdagingen groot. En mensen maken zich steeds meer zorgen om hun eigenheid. Dat is voor ons de inzet van de verkiezingen”.

Lokale invulling

De verkiezingsslogan zal in de steden en gemeenten een lokale invulling krijgen. “In Antwerpen wordt het bijvoorbeeld ‘Veilig thuis in een welvarend Antwerpen’. Op die manier voeren we in heel Vlaanderen een uniforme campagne, die we na 14 oktober 2018 nationaal kunnen doortrekken”.

“Het centrale concept van de campagne is de lijn. Een lijn die grenzen stelt. Een lijn die verbeeldt. De lijn is een symbool voor verbinding, voor bescherming, voor afbakening. Ze zegt waar wij voor staan en waar we niet voor staan”, zegt De Wever.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer