Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Waarom Vlaanderen liever in de file staat in plaats van fluisterasfalt te gebruiken

verkeerKon de recordfile van deze ochtend vermeden worden? Het regenweer lag, naast een reeks ongevallen, mee aan de oorzaak van de verkeersellende: 445 kilometer aanschuiven. Het opspattende water op de weg belemmert het zicht, stremt het verkeer en kan ongevallen veroorzaken. Dit probleem kan evenwel grotendeels verholpen worden door meer 'open' asfalt, beter bekend als fluisterasfalt.

48 reacties

  • Louis Vanden Boir

    6 jaar geleden
    De opgesomde nadelen lijken mij niet op te wegen tegen de voordelen. Alleen al : hoeveel dagen regent het hier? Veel. En vriezen? En dan nog vriezen en regenen? En daarbij is er in België geen enkele straat waar men niet om de 10 jaar aan prutst.
  • Wiske Suske

    6 jaar geleden
    Emiel al eens gedacht een de mensen die naast al die banen boven elkaar wonen? U woont ergens buiten de stad zeker?
  • Emiel Van Sighem

    6 jaar geleden
    file probleem woordt alleen maar erger elke maand ipv elk jaar . Het wegennet is hier veel te klein doen als in de VS banen boven elkaar en 1 voor rechtstreeks door belgie met maar enkelen afritten vb belanrijke havens en das al verkeer dat gewoon belgie doorkruist is groter dat men denk denk ik . maar ja boetes innen is belanrijker dan een deftig wegennet.
  • Jan Van Calenberg

    6 jaar geleden
    Is dat geen verbetering pas om de tien jaar nieuw asfalt?
  • Kris Meltens

    6 jaar geleden
    Hier leggen ze niet om de tien jaar nieuw asfalt, hier werken ze gewoon tien jaar aan een autostrade....