Lommel wil betere dienstverlening van NMBS: “Amper 2 wagons ingezet tijdens ochtendspits”

De stad Lommel wil een betere dienstverlening van de NMBS. Afgelopen weken kreeg het stadsbestuur verscheidene klachten over “de gebrekkige dienstverlening van de NMBS vanuit het stationsloket in Lommel”, aldus het stadsbestuur in een persbericht. De stad bereidt daarom een dossier voor om de inwoners te steunen.

“De opmerkingen van de inwoners gaan veelal over de capaciteit - of het gebrek eraan - van de treinen”, zegt burgemeester Peter Vanvelthoven (sp.a). “Op de drukste uren in de ochtend worden amper twee wagons ingezet waardoor heel wat mensen noodgedwongen achterblijven op het perron en bijgevolg een uur moeten wachten op de volgende trein. We horen ook dat onze bewoners meer en meer het station van Mol gebruiken als vertreklocatie om van daaruit verder te reizen. Voor ons is dat ontoelaatbaar.”

De stad pleit daarom voor een betere dienstverlening. Zo vraagt het bestuur aan reizigers om klachten in eerste instantie altijd door te geven via het klachtenformulier van de NMBS. “In sommige gevallen heb je als klant immers recht op een (schade)vergoeding”, aldus schepen van Mobiliteit, Walter Cremers (sp.a).

Daarnaast wil de stad een dossier voorbereiden om de inwoners te steunen in hun vraag voor een betere dienstverlening aan de NMBS. Inwoners die klachten hebben omtrent de dienstverlening vanuit het stationsloket in Lommel, kunnen dat melden via het e-formulier op www.lommel.be/nmbs. Klachten kunnen tot 15 december 2017 doorgegeven worden. “Liefst met zoveel mogelijk informatie zodat wij een sterk dossier kunnen opstellen”, besluit de burgemeester.

Excuses

De NMBS is op de hoogte van het probleem en doet er naar eigen zeggen “alles aan om de beschikbaarheid van het voorziene materieel te verbeteren”. “Onze welgemeende excuses aan de reizigers”, aldus Bart Crols, woordvoerder van NMBS.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer