© RV

'Buitengewoon Beringen'

Met 'Buitengewoon Beringen' wil CD&V Beringen de troeven van de derde grootste stad in Limburg zichtbaarder maken. Initiatiefnemer Thomas Vints is vastberaden dat dit gaat lukken. “Buitengewone mensen én plaatsen maken van Beringen een buitengewone stad. We hebben de grootste groene long van Vlaanderen. We hebben kleur en interessante inwoners. Kortom alles is aanwezig. Het enige wat we moeten doen is dit laten zien aan de wereld. En misschien zelf wat fierder durven zijn!”

RV

Een grote mediacampagne zal vanaf deze week lopen en oproepen om de leukste plekjes in en interessante verhalen van Beringenaren in te zenden. Alles wordt verzameld op de hiervoor speciaal ontworpen website www.buitengewoonberingen.be en dient als etalage voor iedereen die geïnspireerd wil worden.

Waarom nu zo`n initiatief? Vints: “Vandaag stellen veel mensen zich vragen over veiligheid en identiteit in hun stad. Ik heb soms het gevoel zelfs dat mensen zich hoe langer hoe meer terugtrekken achter hun veilige muren thuis. Terwijl de leukste én veiligste straat net dié is waar mensen elkaar écht kennen. Wij proberen daarom mensen, plekken en momenten digitaal te verbinden zodat ze ook in het `echt` elkaar gaan ontmoeten. Verbinden en inspireren als het ware.”

Is dit een politieke campagne? “Alleszins niet zoals iedereen het gewoon is”, aldus Vints. “CD&V Beringen is inderdaad initiatiefnemer van Buitengewoon Beringen, maar we kiezen er bewust voor om a-politiek te communiceren. De essentie is verbinden los van politieke voorkeuren. Iedereen is welkom op de website en alle positief bedoelde inzendingen zullen verschijnen. En hopelijk is alles wat gepubliceerd wordt een bron van inspiratie voor iedereen die Beringen nog buitengewoner wil maken.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer