© ss - Facebook

Meisje vindt verontrustend briefje in adventskalender die ze online bestelde

De vader van April had haar geholpen bij het bestellen van de adventskalender met make-up die ze zo graag wilde. Die kalender bereikte het meisje echter met een verontrustende schreeuw om hulp op de bijgevoegde rekening.

nkdr

“Help me alsjeblieft, het personeel van PMP is slecht”, die noodkreet werd meegeleverd met de adventskalender die April besteld had bij Amazon. Zowel April als haar moeder nemen dat niet licht op: “Ik wil weten of dit een grap is, of dat ze mensen in sweatshops hebben”, vertelt Kim Bolton, de mama van April.

“Mijn wederhelft bestelde de kalender als een cadeautje”, gaat Kim verder. “Hij had ook om een briefje gevraagd met daarop: ‘Liefs, mama en papa’.” Niet bepaald het briefje dat ze toegestuurd kregen dus. “We vroegen April of ze het briefje gelezen had. Toen vroeg ze: ‘Dit briefje?’.”

“Toen pas zagen we het. Ik dacht dat het niet kon kloppen. Daarna dacht ik dat het een grap was en dat ik overreageerde, maar daarna begonnen mensen met te wijzen op alle verhalen over Amazon de laatste tijd.”

© Facebook

PMP is een agentschap dat werknemers zoekt voor de distributiecentra van Amazon. Die hebben al een hele tijd een reputatie voor het slecht behandelen van werknemers die er vaak veel overuren moeten maken, bijna geen tijd voor pauze zouden hebben en het met een erg laag loon moeten stellen.

“Mijn dochter maakte zich zorgen. Ze is veganistisch en ze weet graag zeker dat mensen en dieren in orde zijn. Dit is best verontrustend. Het is het soort verhalen dat je hoort over sweatshops in China.”

Ook PMP reageerde intussen op het briefje: “PMP Recruitment stelt meer dan 100.000 mensen te werk, velen onder hen zijn jaren bij ons gebleven of keren jaar na jaar terug tijdens onze drukke periode. We kunnen ons dus niet vinden in deze boodschap als een accurate en eerlijke vertegenwoordiging van de werkervaring die wij aanbieden.”

“We bieden ook verschillende kanalen aan om klachten te uiten, inclusief een vertrouwelijke hulplijn en we hebben geen klachten van deze aard ontvangen. We nemen ze echter extreem serieus en zullen het samen met onze client onderzoeken.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer